Prijsverschil verkleinen
Thor erkent dat de klant over het algemeen duurder uit is met biologische producten, toch probeert Netto International er alles aan te doen om de prijzen zo laag mogelijk te houden. "Dit doen we door de productie zo efficiënt mogelijk te maken. We werken echt samen met onze leveranciers. We nemen niet alleen van hen af, maar eisen ook een hoog niveau van professionaliteit. Onze leveranciers groeien met ons mee. Wij kunnen aardig voorspellen hoeveel er van een bepaald product verkocht gaat worden. Daar kunnen onze producenten dan op inspelen, waardoor we in de loop van de tijd het prijsverschil kunnen verkleinen. Sommige producenten leveren zelfs exclusief aan ons."'Løgismose' is daar een voorbeeld van. "De exclusieve samenwerking met Løgismose is een groot succes voor beide partijen. Wij kunnen mooie producten in de schappen zetten en zij krijgen via ons de beschikking over een groot verkoopkanaal wat voor hen weer de nodige zekerheid biedt."
Private label
Økologisk is de naam van het sterke private label van Netto International. "Onder dit merk ligt onder meer biologisch fruit, groenten en sappen in het schap. We hebben dit eigen merk een aantal jaar geleden geïntroduceerd."Het private label van Netto.
Groter bio-assortiment in Kopenhagen
Een Netto-winkel met enkel biologische producten ziet Thor niet gebeuren: "Die ambitie heeft Netto niet." Hij geeft wel aan dat Netto er bewust voor kiest om in sommige steden een groter bio-assortiment neer te zetten in de winkels. "In Kopenhagen is bijvoorbeeld 15 procent van het aanbod bij Netto biologisch, aangezien daar meer vraag is naar biologisch. Hierin liggen kansen en daar gaan we dus zeker verder mee."Thor in gesprek met dagvoorzitter Hanna Verboom tijdens het symposium '250 years Wessanen'.
Voor meer informatie: www.netto.dk