Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Costco passeert Whole Foods als grootste in bio

Costco heeft de verkoop van biologische producten in een half jaar met $ 1 mrd verhoogd. De Amerikaanse retailgigant hoopt een jonger publiek aan zijn klantenbestand toe te voegen.

Een analyse van financieel adviesbureau BMO Capital Markets schat de waarde van Costco's biologische verkoop dit jaar op 4 miljard dollar. Daarmee stoot de retailer biologische supermarkt Whole Foods van zijn plek als grootste verkoper van biologische producten in de Verenigde Staten. Costco heeft zijn nieuwe titel te danken aan een nieuwe bedrijfsstrategie.

Een duurzame bedrijfsvoering moet jongere klanten trekken. Met de verkoop van biologische producten richt Costco zich met name op de zogenaamde Millennials, geboren tussen 1980 en 2000. Volgens de retailer hecht vooral deze generatie waarde aan biologische en duurzame producten.

Costco-vestigingen zijn alleen toegankelijk voor Costco-leden. De retailer biedt grote partijen producten aan tegen aantrekkelijke prijzen. Naast voeding kunnen klanten er terecht voor onder andere cosmetica, sportartikelen, elektronica en meubels.

Ook andere bedrijven richten de aandacht op Millennials. Zo onderzocht de Finse papierfabrikant Stora Enso de markt voor duurzame verpakkingen. Uit het onderzoek bleek dat vooral de jonge generatie de groei van deze markt drijft.

Bron: Duurzaam Bedrijfsleven
Publicatiedatum: