Costco heeft de verkoop van biologische producten in een half jaar met $ 1 mrd verhoogd. De Amerikaanse retailgigant hoopt een jonger publiek aan zijn klantenbestand toe te voegen.
Een analyse van financieel adviesbureau BMO Capital Markets schat de waarde van Costco's biologische verkoop dit jaar op 4 miljard dollar. Daarmee stoot de retailer biologische supermarkt Whole Foods van zijn plek als grootste verkoper van biologische producten in de Verenigde Staten. Costco heeft zijn nieuwe titel te danken aan een nieuwe bedrijfsstrategie.
Een duurzame bedrijfsvoering moet jongere klanten trekken. Met de verkoop van biologische producten richt Costco zich met name op de zogenaamde Millennials, geboren tussen 1980 en 2000. Volgens de retailer hecht vooral deze generatie waarde aan biologische en duurzame producten.
Costco-vestigingen zijn alleen toegankelijk voor Costco-leden. De retailer biedt grote partijen producten aan tegen aantrekkelijke prijzen. Naast voeding kunnen klanten er terecht voor onder andere cosmetica, sportartikelen, elektronica en meubels.
Ook andere bedrijven richten de aandacht op Millennials. Zo onderzocht de Finse papierfabrikant Stora Enso de markt voor duurzame verpakkingen. Uit het onderzoek bleek dat vooral de jonge generatie de groei van deze markt drijft.
Bron: Duurzaam Bedrijfsleven
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Tweede Kamer: "Ondersteun biologische koplopers in stikstofaanpak"
- Anders Invest Food & Agri fonds participeert in Horizon Natuurvoeding
- "Leg biologische producten bij elkaar voor 60% meer omzet"
- "Minder produceren en een beter inkomen, welke boer wil dat nu niet?"
- "Deze manier van protesteren heeft geen zin"
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Alnatura ontvangt New Work Award 2022 voor het concept 'collegiale samenwerking'
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland