
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
VS: Costco passeert Whole Foods als grootste in bio
Een analyse van financieel adviesbureau BMO Capital Markets schat de waarde van Costco's biologische verkoop dit jaar op 4 miljard dollar. Daarmee stoot de retailer biologische supermarkt Whole Foods van zijn plek als grootste verkoper van biologische producten in de Verenigde Staten. Costco heeft zijn nieuwe titel te danken aan een nieuwe bedrijfsstrategie.
Een duurzame bedrijfsvoering moet jongere klanten trekken. Met de verkoop van biologische producten richt Costco zich met name op de zogenaamde Millennials, geboren tussen 1980 en 2000. Volgens de retailer hecht vooral deze generatie waarde aan biologische en duurzame producten.
Costco-vestigingen zijn alleen toegankelijk voor Costco-leden. De retailer biedt grote partijen producten aan tegen aantrekkelijke prijzen. Naast voeding kunnen klanten er terecht voor onder andere cosmetica, sportartikelen, elektronica en meubels.
Ook andere bedrijven richten de aandacht op Millennials. Zo onderzocht de Finse papierfabrikant Stora Enso de markt voor duurzame verpakkingen. Uit het onderzoek bleek dat vooral de jonge generatie de groei van deze markt drijft.
Bron: Duurzaam Bedrijfsleven
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"
- 2023-02-14 Winterrapport GfK: shopper getraumatiseerd door de inflatie
- 2023-02-14 Ekoplaza juicht Nederlandse IMVO wetgeving toe
- 2023-02-13 Pompoen, gember, rode en witte kool, rode biet, pastinaak en (baby) Romaine standaard biologisch bij Albert Heijn
- 2023-02-09 Duitsland: ondanks recordinflatie blijft merendeel klanten de biowinkels trouw
- 2023-02-06 Albert Heijn en bp openen 100e tankstation met een AH to go
- 2023-02-02 33e Odin winkel geopend in Winsum