Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De Tuinen op zoek naar 100 nieuwe locaties

De Tuinen stelt zichzelf een duidelijke groeimissie: Het retailconcern wil haar winkelbestand in Nederland uiterlijk binnen drie jaar uitbreiden naar 250 winkels. De Tuinen beschikt momenteel over 150 winkels in ons land en heeft de doelstelling om nog eens 100 nieuwe winkels te openen (19 februari opende de 150e winkel in Rotterdam). De organisatie speelt daarmee in op de groeiende behoefte van de consument op gebied van wellness en gezondheid.

De Tuinen heeft de ambitie om binnen afzienbare tijd het aantal winkels te laten groeien naar 250, stelt Algemeen Directeur Colinda Hoegee. "Een grote uitdaging, aangezien we vijf jaar geleden nog maar 70 winkels hadden." De Tuinen betrekt in haar zoektocht naar nieuwe locaties ruim duizend medewerkers en stelt incentives beschikbaar voor werknemers die een geschikte locatie aandragen die tot aanhuur leidt. Onze medewerkers kennen als geen ander onze winkels, onze klanten en weten precies waar wij moeten zitten."


Woensdag 18 februari opende Barendrecht haar deuren en vandaag 19 februari is de 150ste vestiging in Rotterdam Hesseplaats geopend.

Witte Vlekkenplan 2015

De Tuinen heeft de afgelopen jaren een stabiele groei laten zien, in een economisch uitdagend klimaat. Een bijzondere prestatie die een sterke bijdrage heeft geleverd aan de groeiambitie van de retailer voor 2015. De Tuinen is één van de weinige retailbedrijven die op dit moment winst maakt en blijft uitbreiden. Naast het feit dat De Tuinen wederom uitgeroepen is tot best groeiend bedrijf van Noord-Holland én Nederland (High Growth Award 2014), heeft zij ook voor de vierde keer op rij een FD Gazelle Award in ontvangst genomen, omdat zij opnieuw een omzetgroei heeft laten zien van meer dan 20%.

Locatus, bron op het gebied van winkelinformatie in de Benelux, benoemt De Tuinen als opvallende stijger in hun 'Top 100 formules in Nederland' (op basis van aantal verkooppunten), waarin De Tuinen een groei laat zien van 122 winkels in januari 2014, naar 148 in januari dit jaar. Een groeiontwikkeling die ook de komende jaren wordt voortgezet.

De Tuinen zet dit jaar grote stappen om haar landelijke zichtbaarheid uit te breiden met het zogenaamde nieuwe 'witte vlekkenplan' waarmee het bedrijf inzicht heeft in plaatsen in Nederland waar kansen of mogelijkheden liggen en plannen kan maken om daar naartoe uit te breiden.

Bij De Tuinen gaat groei niet alleen om kwantitatieve groei, maar vooral ook om kwalitatieve groei, waarbij specifiek wordt gekozen voor A-locaties. Door de vestigingscriteria van De Tuinen te vergelijken met plaatselijke gegevens wordt bepaald of een locatie wel of niet aansluit bij de visie van het bedrijf. "Onze doelstelling is om ons binnen drie jaar in de top 30 van Retail te begeven", aldus Hoegee.

'Game changing year'

De Tuinen investeert continu in groei, in haar medewerkers, in technologie en in innovatie. 2015 gaat voor De Tuinen een 'game changing' jaar worden, vol ambitie. "Dit jaar wordt niet alleen gekenmerkt door het openen van nieuwe winkels, ook verdubbelen we ons distrubutiecentrum, introduceren wij een nieuw winkelconcept èn verwelkomen we een nieuw kassasysteem en klantenkaart om de klant nog beter te kunnen bedienen. Begin april zijn al onze winkels over op een nieuw kassasysteem. Onze strategie heeft zich keer op keer succesvol bewezen, en we blijven doorgaan met groeien, we blijven doorgaan met klanten en medewerkers aan ons te binden en we blijven doorgaan met investeren. Ik hoop dat we de komende jaren een enorm mooi succes van ons bedrijf blijven maken, zodat we over een paar jaar kunnen zeggen: weet je nog, toen we maar 148 winkels hadden...", aldus Hoegee.

Het succes van De Tuinen

De laatste jaren zijn steeds meer mensen bezig met gezondheid. Wat eet ik eigenlijk? Wat smeer ik op mijn huid? Bij De Tuinen beschikken de medewerkers over gespecialiseerde vakkennis om in de winkel iedere bezoeker persoonlijk advies te kunnen bieden. "Het is onze missie om de wellness van onze klanten te verhogen. Dit doen wij door de hoogst mogelijke kwaliteit authentieke producten aan te bieden, gericht op de innerlijke en uiterlijke verzorging, maar ook advies door goed opgeleide medewerkers staat hierbij centraal."

Voor meer informatie: www.detuinen.nl
Publicatiedatum: