Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Waarom Whole Foods niet bang is voor concurrentie...
Supermarktketen Whole Foods is niet onder de indruk van concurrenten zoals Target, Walmart en Kroger die ook biologische producten proberen te verkopen. Ondanks dat er nu meer supermarkten zijn met een groot aanbod aan biologisch producten zegt Whole Foods CEO Walter Robb dat zijn bedrijf de klant nog steeds veel te bieden heeft. Veel van Whole Foods producten worden speciaal geproduceerd volgens strenge kwaliteitsstandaarden die het bedrijf de producenten oplegt. Daarbij wil Whole Foods haar prijzen verlagen en een honderdtal nieuwe winkels gaan openen.
Aandelen in Whole Foods daalden in 2014 met 17%, vooral door zorgen over een dalende omzet en onder druk van concurrenten. De aandelenkoers is sindsdien weer met 15% gestegen, nadat Whole Foods liet zien dat ze met lagere prijzen de verkoop kon laten stijgen. Walmart heeft onlangs nieuwe biologische producten aan haar winkels toegevoegd, waaronder chiazaden.