Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ik wil in de toekomst meer winkels openen"

Switch van verzekeringen naar natuurvoeding blijkt goede zet

Tholen - Rick Teunissen runt sinds 4 november 2013 de Natuurwinkel in Alphen aan den Rijn. Hij heeft het verzekeringswereldje verruild voor de natuurvoedingswereld. Dit bevalt hem zo goed, dat hij nu al verder durft te kijken. In de toekomst wil Rick meer winkels gaan openen. "Ik ben net een jaar bezig en het leuke is dat het elke dag anders is. Ik heb enorm veel geleerd, door met klanten te praten, fouten te maken, dozen te schuiven en te kijken wat concurrenten doen. Ik ben super blij met waar ik nu sta. Ik heb mijn leaseauto ingeruild voor een bestelauto en ik kan vaststellen dat ik de juiste keuze heb gemaakt", aldus Rick.



Rick heeft meer dan 10 jaar in de verzekeringswereld gewerkt en na een reorganisatie drie jaar geleden moest hij zich heroriënteren op de arbeidsmarkt. Dat was voor hem het moment om een nieuwe start te maken. "Ik verdiende goed geld, maar het werd tijd om te bekijken wat nu echt belangrijk is. Om de juiste beslissing te nemen heb ik goed gekeken naar wat mij heeft gevormd. Mijn opa en oma speelden hierin een heel belangrijke rol. Mijn oma gaf les in gezonde voedingsleer en natuurgeneeswijzen en was net als ik haar hele leven vegetariër. Zij leidde onder andere een gezondheidscentrum in Meppel. Mijn opa heeft het eerste vegetarische restaurant in Den Haag opgezet. Zij hebben mij geïnspireerd om deze stap te maken. Ik wilde meer doen voor de mensen en mezelf in de spiegel aan kunnen kijken."

Na diverse stages binnen de natuurvoedingsbranche kwam deze winkel in Alphen aan den Rijn op zijn pad. Hier zat voorheen een Groene Winkel in gevestigd. Rick koos met volle overtuiging voor het Natuurwinkel-concept. "Ik vertrouw er op dat als je dingen goed doet, je ook de juiste mensen tegenkomt. Ik heb echt bewust gekozen voor een samenwerking met Natudis. De 'Wij zijn v/d Natuur' visie sprak mij erg aan. Dit concept is niet zo strak als bijvoorbeeld EkoPlaza. Ondernemers mogen namelijk zelf bepalen hoe ze het concept invullen. Daarom zijn alle winkels verschillend. De creativiteit van mensen wordt door Natudis ten volle benut." Deze eigen inbreng komt in de winkel van Rick onder meer duidelijk terug in het logo. "Hierin zit een klavertjevier verwerkt. De vier blaadjes van dit klavertje staan voor hoop, liefde, vertrouwen en geluk. Dat wil ik graag uitstralen."



De winkeloppervlakte waarover Rick de beschikking heeft is met 117 vierkante meter niet heel groot. "Ik ben dan ook op zoek naar een andere locatie. Binnen nu en een jaar zal Natuurwinkel Alphen aan den Rijn in een drie of vier keer zo groot pand gevestigd zijn. De rek is er uit in de huidige winkel. Zo kan ik hier niet eens workshops geven." Rick heeft dus grootse plannen en niet alleen voor de winkel in Alphen aan den Rijn. "Ik wil in de toekomst meer winkels gaan openen. Daarom komt mijn vrouw in de huidige winkel naast mij werken. Ze heeft een heel andere achtergrond en start hier vanaf nul. Zij moet ook alles gaan leren net als ik dat heb gedaan."

Klantenkaart

Rick vindt het als natuurvoedingswinkelier belangrijk om te blijven focussen op de toegevoegde waarde van de winkel. "Ik zorg er bijvoorbeeld voor dat medewerkers genoeg kennis hebben over de bijzondere producten in de winkel. Ik vind het ook een eer wanneer ik zie dat supermarkten bepaalde dingen van ons kopiëren. Wel moeten we bepalen hoe we het verschil kunnen blijven maken." Om zich te kunnen blijven onderscheiden heeft Rick het afgelopen jaar ook een klantenkaart met spaarsysteem geïntroduceerd. Dit is niet alleen aantrekkelijk voor de klant, maar de winkelier haalt hier ook veel informatie uit. "Ik heb al meer dan 1000 adressen. Mijn doel hiermee is om exact te zien wat de doelgroep van Natuurwinkel Alphen aan den Rijn is en wat de klanten beweegt. Hiermee wil ik mijn aanbod nog beter kunnen afstemmen op de behoeften van mijn klanten."

Voor meer informatie:
 
Rick Teunissen
Natuurwinkel Alphen aan den Rijn
Hooftstraat 103-105
2406 GG Alphen aan den Rijn
0172 493883
06 31976340
info@natuurwinkelalphen.nl
www.natuurwinkelalphen.nl