Leevboerderij 'Het Erfdeel' in Werkendam is één van de goede doelen die Leev structureel steunt. De oprichting van het merk Leev en de oprichting van de Leevboerderij gingen namelijk hand in hand. Leev-oprichter Leo Voorwinden geeft toelichting: "Leev is een uniek merk. Uniek omdat wij gezonde producten verkopen tegen een acceptabele prijs. Nog unieker is dat alle winst van Leev naar goede doelen gaat. Dat is geen flauw reclamepraatje, maar echte realiteit! Wij geloven dat natuurlijk leven voor jezelf goed is. Maar ook dat leven met een hart voor anderen daarbij hoort."
Leo geeft aan dat de de Leevboerderij er is voor jongvolwassenen die om wat voor reden dan ook niet thuis of zelfstandig kunnen wonen. Leev biedt deze jongeren een thuis. "Dit volledige particuliere initiatief ontvangt geen cent subsidie. Naast een kleine bijdrage van de deelnemers, draait deze instelling op giften van bedrijven en kerken. Leev is initiatiefnemer én hoofdsponsor van deze boerderij. Iedere jongere ongeacht nationaliteit of geloofsovertuiging is welkom op deze veilige plaats. Tijdens het verblijf, dat meestal meer dan een jaar duurt, werkt de deelnemer aan het realiseren van de gestelde ontwikkelingsdoelen. Voor de acht jongeren die op de boerderij leven, zijn er Leevregels opgesteld. Deze gaan over de dagstructuur, het gebruik van de boerderij en over het functioneren in de groep."
Leev wil laten leven en geeft daarom uit volle overtuiging 100% van de winst aan goede doelen. "Leev steunt ook andere doelen die natuur, goede landbouw en kleinschalige zorg ondersteunen. Zo is Leev dus niet alleen goed voor jezelf maar ook voor anderen uit jouw buurt", aldus Leo

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- "High oleïc pinda's bevatten meer goede vetten dan andere pinda's"
- In huisstof op boerderijen zitten grote aantallen bestrijdingsmiddelen, blijkt uit nieuw onderzoek
- Lidl zet in op biologische huismerken
Top 5 - afgelopen maand
- HAK zet in op 100% biologische productie
- Fotoreportage Biobeurs: wennen in Den Bosch
- "Regeneratieve landbouw is keiharde greenwashing door multinationals"
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Verdienmodellen en de wereld op z'n kop
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-08 Green Growing Organic gaat Bargosa overnemen
- 2023-02-08 Dutch Seaweed Group en SeaweedTech gaan samen
- 2023-02-08 Zo wordt biologische palmolie gemaakt in Sierra Leone
- 2023-02-08 Amber Elisa de Clercq nieuwe algemeen directeur Landgoed de Olmenhorst
- 2023-02-07 Predicaat Koninklijk voor NNZ
- 2023-02-06 Looije Packing stapt in bij IQ Packing Waddinxveen
- 2023-02-06 Adam Kybird benoemd als fondsmanager Triodos Food Transition Europe
- 2023-02-06 Den Ouden voegt Ferm O Feed en Plant Health Cure samen
- 2023-02-03 Lithos Ingredients introduceert de Atura eiwitten
- 2023-02-03 Eosta overgenomen door Anders Invest
- 2023-02-02 Saskia Korink aan de slag bij Anders Invest Food & Agri fonds
- 2023-01-31 Pipie Smits van Oyen is nieuwe voorzitter Biohuis
- 2023-01-31 Seepje gaat samenwerking aan voor activiteiten in Duitsland en Oostenrijk
- 2023-01-26 Canadese teler en handelsbedrijf Lakeside Produce failliet verklaard
- 2023-01-26 Seepje krijgt kapitaalinjectie van € 4,2 miljoen
- 2023-01-25 De Valk Wekerom en ABZ De Samenwerking breiden samenwerking uit
- 2023-01-20 Online supermarkt Oda gaat samenwerken met Bio Company
- 2023-01-20 "Nieuwe naam in een vertrouwd jasje"
- 2023-01-18 Jaarcijfers Skal: Biologisch groeit naar 4,4%
- 2023-01-18 "De kop in het zand steken en biologische teelt beperken kan en mag niet de oplossing zijn"