Op 8 mei is aan Het Wed 24-26 in Houten de 25ste Natuurwinkel geopend en dat gaat niet onopgemerkt voorbij. Groei is zo ongeveer het eerste woord wat op je netvlies komt, wanneer je denkt aan Natudis en Natuurwinkel. In korte tijd is de formule al weer uitgegroeid naar 25 winkels, terwijl de komende maanden nog een ruim aantal winkels op de planning staan. Eind 2014 zullen er zeker 30 winkels aangesloten zijn bij Natuurwinkel. De vraag is: 'hoe doet Natudis dat?' Hoe maken zij groei mogelijk in tijden waarin winkeliers het moeilijk hebben. Wat maakt dat zoveel retailers kiezen voor de formule Natuurwinkel? Wat is het geheim van deze formule?
"Er is geen geheim, we zijn gewoon onszelf", aldus Petra van der Linden, algemeen directeur Natudis en Natuurwinkel. "En dat betekent dat we transparant zijn, goed in gesprek blijven met onze ondernemers en oprecht luisteren naar hun wensen. En dat luisteren heeft gemaakt dat we zijn teruggekeerd naar onze roots; onze ondernemers en wij hebben de natuur in onze DNA en we tonen dit aan onze consumenten. Ieder op zijn eigen manier, ieder met zijn eigen verhaal, ieder op zijn eigen tempo. Net als de natuur zijn we divers, een diversiteit vol met kracht. In ons unieke 'zijn', waarin we het geheel kleurrijker en sterker maken. En dat is ook het mooie van onze ondernemers en onze formule. We vieren dat nu bij de opening van al weer de 25ste winkel."
Het feest wordt gevierd met winkeliers, consumenten, medewerkers, leveranciers, relaties en iedereen die zin heeft in het Natuurwinkelfeest. Consumenten ontvangen een gratis gedichten-bundel v/d Natuur. Deze gedichten zijn allemaal geïnspireerd door de natuur en geschreven door consumenten van Natuurwinkel. Zoals bekend hoort bij de v/d Natuurlevensstijl ook het genieten van poëzie. Poëzie, de taal van het hart. Van jezelf uiten in woorden en deze delen met je omgeving.
Om het samen te vieren hebben de Natuurwinkelondernemers en hun teams een heerlijke verrassing ontvangen. Van eerlijke chocolade worden mensen blij en gelukkig. Omdat Natudis zich gelukkig prijst met deze groeiontwikkeling lag het dan ook voor de hand om een heerlijk chocolade genietpakket bij de winkels te bezorgen.
Ook de relaties van Natudis worden niet vergeten. Zij ontvingen allemaal een inspirerend magazine boordevol wetenswaardigheden over Natudis, Natuurwinkel en de v/d Natuur levensstijl. Artikelen die specifiek over de diverse bedrijfsonderdelen van Natudis gaan, denk aan vers groothandel Kroon of het verkoopkantoor Hagor in België, maar ook inspirerende artikelen zoals tips voor 25 fantastische fiets- of wandelroutes in de Natuur of 25 heerlijke high tea recepten.
Wat mogen we verwachten van de komende tijd bij Natudis en Natuurwinkel? Petra van der Linden: "De positieve lijn die is ingezet zal zich zeker verder ontwikkelen op vele fronten. We zijn erg blij met de groei van Natuurwinkel, maar ook het aantal klanten van de groothandel groeit. We zullen zeker met innovatieve productontwikkelingen komen en we blijven voor een ruim aantal merken de exclusieve distributeur. Onze toekomst ziet er zonnig uit."
Voor meer informatie: www.natuurwinkel.nl

Abonneren
Vacatures
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
Top 5 - gisteren
- Nieuwe vereniging Bioplant geeft de biologische akkerbouw een nationale stem
- "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- Allereerste editie van De Moestuinbeurs: 17 en 18 maart
- Boerenzoon verbindt consument, telers en boeren via website
- Midden-Oosten maakt kennis met bio-zuigelingenvoeding en opvolgmelk op basis van geitenmelk
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-01 "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro
- 2023-01-03 De kracht van dichtbij: 60% van alle aankopen vindt over 5 jaar lokaal plaats