Van 4 tot en met 19 april staat bij EkoPlaza Nijkerk de paastafel gedekt met Thais serviesgoed van de Wereldwinkel. Met eerlijke handel als uitgangspunt hebben beide zaken de handen ineen geslagen voor deze actie.
Naast lekkernijen als paasbrood en paradijsroom staan op de tafel borden, bekers en kannen uit Thailand. Het servies is simpel en strak vormgegeven door Dutch designer Piet Hein Eek, samen met de pottenbakkers van keramiekfabriek Sang Arun. Klanten die in de actieperiode een product van de tafel kopen, maken bij inlevering van de kassabon kans op een goed gevulde mand met boodschappen.
Wereldwinkel haalt haar spullen van ver: uit Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Daarbij draait het om producten die gemaakt zijn met respect voor mens en milieu. Producenten krijgen een rechtvaardige prijs en worden zo geholpen bij het opbouwen van een menswaardig bestaan. EkoPlaza kiest voor dichtbij: zuivel van Hollandse koeien en eieren van de boer om de hoek. Met zo min mogelijk voedselkilometers dus. De supermarktketen werkt alleen met gecertificeerde Het motto van deze paasactie van Wereldwinkel en EkoPlaza: ver weg en dichtbij ontmoeten elkaar met eerlijke waar.

Abonneren
Vacatures
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
- HAK zet in op 100% biologische productie
- Fotoreportage Biobeurs: wennen in Den Bosch
- "Regeneratieve landbouw is keiharde greenwashing door multinationals"
- Verdienmodellen en de wereld op z'n kop
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-02 33e Odin winkel geopend in Winsum
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-02-01 "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro