Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Bio-omzet Britse supermarkt na 4 jaar weer gestegen
Eerder werd al gemeld dat de bio-omzet in het Verenigd Koninkrijk in 2013 met 2,8% toegenomen is. De omzet in de supermarkten steeg met 1,2% ten opzichte van 2012. Dit betekent de eerste groei in dit verkoopkanaal sinds 2009, zo blijkt uit gegevens die de Soil Association heeft gepubliceerd. De sterkste groei in het supermarktkanaal werd opgetekend bij Ocado (+10,4%) en Waitrose (6,5%). Sainsbury's is de grootste Britse retailer als het gaat om biologisch, de verkopen onder haar eigen bio-label stegen met 7%.
Verkoop via onafhankelijke winkeliers steeg met 6,9% tot bijna 10 miljoen pond per week. Dit is het hoogste niveau sinds 2008. Verkoop via abonnementsvormen, onafhankelijke webshops en andere 'thuisleveringspunten' steeg met 11%.