Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn vindt de aantijgingen van Foodwatch onjuist en onterecht

Vorige week bracht foodwatch een bericht naar buiten over Albert Heijn waarin werd gemeld dat Albert Heijns puur&eerlijk bewerkt en misleidend is. Albert Heijn reageert op haar website als volgt op deze aantijgingen:

"Albert Heijn puur&eerlijk is een eigen merk van Albert Heijn. Onder AH puur&eerlijk hebben we vijf categorieën (biologisch, fairtrade, duurzame vis, scharrel en ecologisch) ondergebracht onder één herkenbaar merk met één herkenbare verpakking. De duurzaamheid van iedere categorie wordt gegarandeerd door een onafhankelijk/bij wet bepaald keurmerk of kenmerk, zoals EKO/EU-blaadje, Fairtrade Max Havelaar, ASC/ MSC, Beter Leven kenmerk en Nordic Swan/Blaue Engel. Deze onafhankelijke keurmerkinstanties garanderen dat AH puur&eerlijk zich houdt aan de door hun gestelde eisen van extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu."

"Albert Heijn heeft bewust gekozen voor één overkoepelend merk omdat consumenten door het grote aantal keurmerken door de bomen het bos niet meer zagen. Op de verpakking staat duidelijk vermeld onder welke categorie het product valt en op onze website kunnen klanten meer lezen over de categorieën. Met het merk Albert Heijn puur&eerlijk maken we de klant het gemakkelijk een duurzamere keuze te maken en stimuleren we duurzamere consumptie."


Publicatiedatum: