Vorige week bracht foodwatch een bericht naar buiten over Albert Heijn waarin werd gemeld dat Albert Heijns puur&eerlijk bewerkt en misleidend is. Albert Heijn reageert op haar website als volgt op deze aantijgingen:
"Albert Heijn puur&eerlijk is een eigen merk van Albert Heijn. Onder AH puur&eerlijk hebben we vijf categorieën (biologisch, fairtrade, duurzame vis, scharrel en ecologisch) ondergebracht onder één herkenbaar merk met één herkenbare verpakking. De duurzaamheid van iedere categorie wordt gegarandeerd door een onafhankelijk/bij wet bepaald keurmerk of kenmerk, zoals EKO/EU-blaadje, Fairtrade Max Havelaar, ASC/ MSC, Beter Leven kenmerk en Nordic Swan/Blaue Engel. Deze onafhankelijke keurmerkinstanties garanderen dat AH puur&eerlijk zich houdt aan de door hun gestelde eisen van extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu."
"Albert Heijn heeft bewust gekozen voor één overkoepelend merk omdat consumenten door het grote aantal keurmerken door de bomen het bos niet meer zagen. Op de verpakking staat duidelijk vermeld onder welke categorie het product valt en op onze website kunnen klanten meer lezen over de categorieën. Met het merk Albert Heijn puur&eerlijk maken we de klant het gemakkelijk een duurzamere keuze te maken en stimuleren we duurzamere consumptie."
Abonneren
Vacatures
Albert Heijn vindt de aantijgingen van Foodwatch onjuist en onterecht
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"