Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We proberen al hun zintuigen te stimuleren"

Steeds meer baby's knijpen biologisch voedsel uit zakjes

Babyvoedsel heeft toch vooral het imago dat het saai en smaakloos is, maar met de opmars van biologisch geproduceerd voedsel komt daar nu verandering in. De ouderwetse potjes appelmoes zijn er nog, maar tegenwoordig delen ze schapruimte met verrassende (en vaak biologische) combinaties zoals courgette, banaan en amarant (deze laatste is een graansoort). Ze worden verpakt in felgekleurde zakjes bestemd om te worden geplet en leeg gesabbeld door consumenten met kleine handjes.



"We proberen al hun zintuigen te stimuleren", zegt Paul Lindley, de oprichter van Kitchen Ella's babyvoeding (zie foto hierboven), een pionier in het gebruik van de zakjesverpakking. "We willen niet alleen hun smaakzin, maar ook al hun andere zintuigen prikkelen. De zakjes zijn daarbij handig, want er is geen lepel meer nodig." Uiteraard gaat het ook over wat er in de zakjes zit. En steeds vaker is deze inhoud biologisch. "Terwijl het biologische segment slechts 4 procent van de totale Amerikaanse voedselverkoop uitmaakt, is dit bij biologische babyvoeding maar liefst 21 procent", zegt Putman.

Maureen Putman, Chief Marketing Officer voor de biologische keten Hain Celestial Group, zegt de populariteit van biologische babyvoeding een teken is dat ouders zich steeds bewuster worden van wat ze hun kind te eten geven.
Publicatiedatum: