Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Vooral op gebied van bio-producten valt er nog een slag te halen"

ABN AMRO verwacht toename private label in supermarkt

Binnen de supermarktbranche zal een verdere toename van private label producten te zien zijn. Dat zegt het Economisch Bureau van ABN-AMRO in haar Sector Update Supermarkten. De grens van 30% marktaandeel zal ook in Nederland snel behaald worden en ook daarna lijkt de groei er nog niet uit.

"Vooral op het gebied van biologische en duurzame producten valt er nog een slag te halen voor private label producten. Er is voldoende vraag naar deze producten en ze zijn redelijk ingeburgerd in het assortiment van supermarkten. De totale bestedingen aan duurzame producten in de supermarkt besloeg meer dan 750 miljoen euro in 2010 en groeit nog steeds. Dit maakt instappen in deze markt voor private label partijen aantrekkelijk. Voor supermarkten is dit positief vanwege de meestal hogere marges, voor consumenten betekent het vooral ook dat duurzame producten betaalbaar zullen blijven. Wanneer de consument meer bekend raakt met duurzame producten uit het private label assortiment zullen daar op hun beurt ook de A-label fabrikanten weer van profiteren waardoor ook zij meer en nieuwe duurzame producten zullen introduceren. Ook voor hen is dit aantrekkelijk omdat op deze producten vaak een wat hogere marge behaald kan worden. Vooralsnog is de consument bereid te betalen voor duurzaam, hoewel het prijsniveau tussen duurzame producten en de 'standaard'-lijn op den duur zal verkleinen."

Lees de Sector Update Supermarkten hier

Bron: ABN AMRO
Publicatiedatum: