Bio-retailers stuwen omzetgroei Duitse voedingsmiddelenmarkt

De totale omzet van de Duitse levensmiddelenhandel is in 2010 slechts met 1,0 procent gegroeid tot 225 miljard euro. Dit terwijl de voedselverkoop slechts 0,8 procent groeide naar 163 miljard euro. Rekening houdend met de inflatie van 1,1 procent is de Duitse voedingsmiddelenhandel dus getroffen door een reële verkoopdaling. Dit alles blijkt uit de jaarlijkse telling in de Marktstudie TOP-Firmen.

De biologische markt blijft daarentegen onverminderd verder groeien. Ook de onafhankelijke detailhandel heeft een sterke groei genoteerd. Zo is de omzet van Edeka, Rewe en de Schwarz-Gruppe met 0,7 miljard euro gestegen. Het grootste groeiaandeel is echter voor Dennree en Alnatura, met respectievelijk 11,4 procent en 10,5 procent.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven