Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio-retailers stuwen omzetgroei Duitse voedingsmiddelenmarkt

De totale omzet van de Duitse levensmiddelenhandel is in 2010 slechts met 1,0 procent gegroeid tot 225 miljard euro. Dit terwijl de voedselverkoop slechts 0,8 procent groeide naar 163 miljard euro. Rekening houdend met de inflatie van 1,1 procent is de Duitse voedingsmiddelenhandel dus getroffen door een reƫle verkoopdaling. Dit alles blijkt uit de jaarlijkse telling in de Marktstudie TOP-Firmen.

De biologische markt blijft daarentegen onverminderd verder groeien. Ook de onafhankelijke detailhandel heeft een sterke groei genoteerd. Zo is de omzet van Edeka, Rewe en de Schwarz-Gruppe met 0,7 miljard euro gestegen. Het grootste groeiaandeel is echter voor Dennree en Alnatura, met respectievelijk 11,4 procent en 10,5 procent.

Publicatiedatum: