Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Winkeliers zijn duidelijk trotser op de winkel"

Beyond Bio speelt bepalende rol in nieuwe koers van Udea

Tholen – Udea vaart een nieuwe koers. Hierin is een grote rol weggelegd voor Beyond Bio. Dankzij de coöperatieve inkoopvereniging, waarbij zo'n zestig winkeliers aangesloten zijn, heeft Udea rechtstreeks contact met de winkeliers. "Het klinkt soms zo simpel, maar je moet het wel nog even doen. Onze methode van werken is eenvoudig en overzichtelijk. Zo komen wel elke dag één stap vooruit", vertelt Erik Does.

Binnen Beyond Bio is volgens de algemeen directeur van Udea echt respect voor overleg. Dit is te merken aan de opkomst bij de vergaderingen. "Belangrijk is dat we een besluit dat daarin gemaakt wordt ook daadwerkelijk doorvoeren. Een simpel voorbeeld is dat we onlangs de volgorde van de leveringsbon aangepast hebben. Het gaat om wat de klant wil. Het is erg eenvoudig: wij komen gewoon onze beloften na."

Prijsverlagingen

De prijs van biologische producten is lange tijd onbespreekbaar geweest. Erik vertelt dat daar dankzij Beyond Bio verandering in is gekomen. "Tweeënhalf jaar geleden gaf Udea aan de prijs belangrijk te vinden. Nu zie je in toenemende mate dat winkeliers hier inderdaad, daar waar kan, voordelen uit willen halen."

De resultaten van het overleg zijn duidelijk. Er zijn inmiddels prijsverlagingen doorgevoerd in de EkoPlaza-producten, maar ook in de producten van merken als 'Healthy Planet', 'Sweet Company' en 'Het dichtste bij de natuur'. "Inmiddels is al van tenminste een achtste van het EkoPlaza-assortiment de prijs omlaag gegaan." De gevolgen hiervan zijn goed merkbaar bij de EkoPlaza's. "We merken dat meer klanten blijven, ook nemen zij meer mee. De winkeliers zijn ook duidelijk trotser op de winkel. Het werkt."

Winkeliers ontzorgen

Udea zal ook de komende tijd niet stilzitten. Zo wil de organisatie winkeliers nog meer ontzorgen. Een optimale winkelpresentatie is gewenst. "Alle voorwaarden moeten aanwezig zijn om een topprestatie in de winkel te kunnen leveren." Om dit te realiseren is Udea op dit moment bijvoorbeeld druk met de koppeling van kassagegevens aan de schappenplannen. Verder zal de groothandel het biologische product meer onder de aandacht gaan brengen. "Alleen dan kunnen we nog meer nieuwe klanten trekken."

De organisatie ambieert een verdere groei. Zo hoopt Erik dat er volgend jaar nog tien EkoPlaza's bij zullen komen. Al is dit volgens hem geen concrete doelstelling. "Het gaat erom dat de bestaande winkels het goed doen. Dit kan bereikt worden door winkels te verplaatsen, te vergroten of te verbouwen. We willen rennen, maar dit moet wel stapje voor stapje gebeuren."

Voor meer informatie:

Erik Does
Udea BV
0413 256700
edoes@udea.nl
www.udea.nl