Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Kwalitatief hoogwaardige producten, tegen een normale prijs"

EcoSupershop investeert in uitbreiding eigen merk Natuurlijk Bio

Tholen – EcoSupershop, bekend van het shop-in-shopconcept in supermarkten, gaat zich steeds meer concentreren op het eigen merk, Natuurlijk Bio. "Biologisch is een echte groeimarkt, daarom blijven wij onze activiteiten van uitbreiden. Ons eigen merk speelt hierbij een belangrijke rol. Wel gaan we voor een geleidelijke groei, om overzicht te blijven houden", licht initiatiefnemer Wim Manders toe.


Producten van het eigen merk Natuurlijk Bio

Belangrijk is dat EcoSupershop de Natuurlijk Bio-producten maximaal 25 procent duurder dan de reguliere tegenhanger op de markt brengt. "We willen kwalitatief hoogwaardige producten tegen een normale prijs aanbieden." Momenteel bestaat het assortiment onder meer uit een eigen lijn met jam, honing en stroop, siroop, muesli, chips en mayo, ketchup en mosterd. Als het aan Wim ligt, komen daar in de toekomst nog veel meer producten bij.


Shop-in-shops

EcoSupershop verzorgt momenteel zo'n 100 shop-in-shops in supermarkten door heel Nederland. De schappen van de shop-in-shops worden met een breed assortiment gevuld. Dit varieert van allerlei levensmiddelen tot zo'n zeventig verschillende wijnen, maar ook diervoeding. EcoSupershop verhandelt huisdiervoeding van het Duitse merk Defu op de Nederlandse markt. Bij de groothandel is ook een range glutenvrije producten verkrijgbaar, onder de naam Gluzon.



Wim merkt dat biologisch vooral goed loopt in de grote steden. "De winkels zijn best bereid om meer biologisch in de schappen op te nemen, maar hierbij heb je natuurlijk te maken met de nodige vloerdruk. Ik merk vooral groeiende interesse bij supers in de grote steden." De ene winkel is sowieso enthousiaster dan de andere. Zo is er in Groningen bijvoorbeeld een Plus waar twaalf meter ingeruimd is voor de biologische producten. "Zij waren eerst wat sceptisch, maar zijn er nu juist heel actief mee. Deze ondernemers houden het schap erg goed bij. Dat is fijn om te zien."


De shop-in-shop van de Jumbo in Hilversum

Omzetgroei supermarkten

Ook Wim keek op van de hoge omzetgroei van biologisch in de supermarkten. Volgens hem is de groei vooral toe te wijzen aan de versproducten. "Hierin zit ook het meeste prijsvergelijk, deze prijzen liggen dichter bij de reguliere tegenhanger."

De ondernemer is nu iets langer dan vier jaar bezig, en is tevreden met waar hij staat. Hij verwacht dat biologisch in de retail een vlucht kan nemen, wanneer de prijs zich goed gaat ontwikkelen. "Er zit nu wel groei in, maar de prijsdruk blijft. Gelukkig wordt het publiek steeds bewuster, zij willen gezond eten. Wij kunnen de supermarkten in ieder geval van dienst zijn bij de uitbreiding van hun bio-aanbod."



Voor meer informatie:

Wim Manders
EcoSupershop
Arnhemseweg 10
3817 CH Amersfoort
033 4673860
wimmanders@ecosupershop.nl
www.ecosupershop.nl