Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Australië: Aldi gaat 'Just Organic'-productlijn uitbreiden

Australische biologische producenten zijn blij om te kunnen melden dat toonaangevende winkelketens zoals Aldi steeds meer interesse hebben in biologische producten, deze worden veelal onder private labels verkocht. Dit kan een manier zijn om prijsbewuste consumenten met biologische producten te bereiken.

Aldi voert ongeveer achttien lijnen in meer dan vijftien categorieën in het dagelijkse aanbod. Dit omvat onder meer zuivel (boter en yoghurt), sojamelk, koffie en thee, tomaten in blik, pasta, pastasauzen, chocolade, honing, rozijnen en muesli.

"We willen onze 'Just Organic'-productlijn graag nog verder uitbreiden. Daarom staan we open voor voorstellen van biologische fabrikanten en leveranciers", aldus Andrew Tyndall van Aldi.

Uit Nielsen's 2010 Grocery Report blijkt dat Australische consumenten private labels vooral afrekenen op kwaliteit. Wereldwijd geeft één op de vier consumenten (27 procent) aan bereid te zijn om meer te betalen voor een private label-merk dat hen bevalt.

Publicatiedatum: