Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Volkert den Engelsman (Eosta): "Consument is geen holbewoner"

"Marc Jansen (CBL): "Consument niet belasten met CO2-footprint"

Tholen - Eens werden Volkert den Engelsman van Eosta en Marc Jansen van het CBL het gisteren niet tijdens het debat op de Horti Fair over de noodzaak van een CO2-footprint op de verpakking van onder meer groenten en fruit. "Je moet de consument niet willen opzadelen met informatie waar hij een boekje voor nodig heeft om te begrijpen", vond Jansen. "Onzin", reageerde Den Engelsman. "De Nederlandse consument is geen holbewoner. Begin nou gewoon eens met het communiceren van deze duurzaamheidsaspecten."


Links Volkert den Engelsman (Eosta), rechts Marc Jansen (CBL)

Eosta toont met Nature&More-producten op elk product een code, waarmee het gezicht van de teler en een complete duurzaamheidsvoetafdruk wordt getoond. "Verandering gaat uit van een trendsettende minderheid", verwoordde Volkert. "We hebben een ernstig probleem hier. De consument en de retailers in de ons omliggende landen, onderkennen dat. Laten we als Nederland nou niet de aansluiting verliezen. Ondernemers met een hogere duurzaamheidsscore moeten door retailers preferent behandeld worden."