
De campagne van vijf miljoen pond is ontwikkeld naar aanleiding van de studie van YouGov SixthSense. Hieruit blijkt namelijk dat de prijs mensen nog steeds afschrikt van het kopen van bio-voeding. Zestig procent van de ondervraagden gaf dit aan.

Met de laagdrempelige campagne beoogt Yeo Valley 'het beeld over de biologische levensmiddelencategorie te veranderen'.
De commercial maakt onderdeel uit van een bredere geïntegreerde campagne, gemaakt door BBH. Het is een interactieve, video-ervaring die bezoekers meeneemt op reis naar de echte Yeo Valley.
"De campagne is een nieuwe stap voor Yeo Valley. We zijn niet alleen voor het eerst op tv, maar dit is ook dé kans om onze duurzame manier van produceren en de kwaliteit van bio-voedsel te promoten", vertelt Ben Cull van Yeo Valley. "De humor laat zien dat we onszelf niet te serieus nemen, maar dat we een authentiek familiebedrijf zijn dat zuivelproducten maakt in harmonie met de natuur."
