
Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
Top 5 - gisteren
- "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- "Meer wederzijds begrip Tweede Kamerleden in voedseldebat na filmvertoning"
- "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- Omschakeling van biologisch legpluimvee naar scharrel of vrije uitloop moet gemeld worden bij Skal en COKZ
- Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
''Natuurlijk'', ''gezond'' veel aantrekkelijker.
Biologisch op labels trekt Britse consumenten niet perse aan
"Consumenten vertellen ons dat biologisch als 'merk' geen geweldig verkoopargument is", zegt Mat Lintern, directeur van MMR Researche Wordlwide. Claims als 'gezond', 'natuurlijk' en 'vrij van kunstmatige kleur-, en smaakstoffen' zijn tot vijf keer meer aantrekkelijk.
Interessant is ook dat een kwart van de consumenten zoekt naar 'lokaal geproduceerde producten' en 19 procent zoekt naar 'fairtrade'. En in 2008 was nog 64 procent van de consumenten van mening dat biologische producten steeds populairder werden, dit is in juni 2010 met 20 procent gedaald. Een kwart denkt zelfs dat biologische producten juist in populariteit afnemen.
In het onderzoek zijn 1000 Britse consumenten betrokken.
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-14 Bio-telers willen meer transparantie over prijsverschillen bio en conventionele conserven
- 2023-02-13 Hoge consumentenprijs frustreert telers biologische conserven
- 2023-02-06 Oude peulvruchtrassen vormen de basis van nieuwe bonenstoof
- 2023-01-18 Klimaatverandering belemmert productieplanning
- 2022-12-05 Bio-telers neigen naar graanteelt als contractprijzen niet stijgen
- 2022-08-11 Leverancier van kant-en-klare guacamole zoekt afnemers voor restvoorraad
- 2022-06-07 'Wandelende encyclopedie van Baltussen' blijft ook na pensioen actief
- 2022-03-31 Comité gaat toezien op faire vergoedingen in biologische conservenketen
- 2022-03-29 Baltussen verwerkt dit jaar voor het eerst biologische rode kidneybonen van Nederlandse bodem
- 2022-03-02 Auga nieuw bij Amanvida
- 2021-09-29 Het Siciliaanse merk Campo D'Oro sluit aan bij huidige trends
- 2021-09-09 "On the way to PlanetProof is op dit moment dé manier om grootschalige teelt te verduurzamen"
- 2021-06-22 Funghi Valentina nieuw bij Amanvida: verse, biologische champignons uit Bologna
- 2021-05-25 Machandel breidt verder uit
- 2021-04-28 "Uiteindelijk moet iedereen de producten kunnen kopen, anders heeft het hele bio-verhaal niet zo veel zin"
- 2021-02-17 Voedingsmiddelen en fermentaties duurzaam in glas onder vacuüm bewaren
- 2020-10-19 Bonduelle: Zeven beloftes voor duurzame landbouw en gezonde voeding
- 2020-10-09 "20% van de voorraad was binnen 4 uur verkocht dankzij social media"
- 2020-05-01 Akkerbouwers in het Groningse Oldambt beginnen aan bio-erwten
- 2020-04-08 "Wij maken conservering van groenten en fruit mogelijk op een manier die het product ontziet"