
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Is lupine het gouden boontje van Nederlandse bodem?
- "Totaalassortiment aanbieden is een uitdagende maar ook zeer passende stap"
- Agrifirm start pilots rondom regeneratieve landbouw
- Regering moet onderzoek doen naar nutriënten uit menselijke mest
- De Nieuwe Winkel verkozen tot Beste Biologische en Groenterestaurant
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
''Natuurlijk'', ''gezond'' veel aantrekkelijker.
Biologisch op labels trekt Britse consumenten niet perse aan
Slechts 9 procent van de Britse consumenten zoekt actief naar biologische claims op producten. 'Biologisch' staat op gerangschikt op de zevenentwintigste plaats van de vierendertig vaak bekeken claims. Het blijkt dus dat alleen het vermelden van 'biologisch' op het label niet genoeg is, producenten kunnen beter ook andere claims gebruiken waarvan het Britse publiek veel meer onder de indruk is.
"Consumenten vertellen ons dat biologisch als 'merk' geen geweldig verkoopargument is", zegt Mat Lintern, directeur van MMR Researche Wordlwide. Claims als 'gezond', 'natuurlijk' en 'vrij van kunstmatige kleur-, en smaakstoffen' zijn tot vijf keer meer aantrekkelijk.
Interessant is ook dat een kwart van de consumenten zoekt naar 'lokaal geproduceerde producten' en 19 procent zoekt naar 'fairtrade'. En in 2008 was nog 64 procent van de consumenten van mening dat biologische producten steeds populairder werden, dit is in juni 2010 met 20 procent gedaald. Een kwart denkt zelfs dat biologische producten juist in populariteit afnemen.
In het onderzoek zijn 1000 Britse consumenten betrokken.
"Consumenten vertellen ons dat biologisch als 'merk' geen geweldig verkoopargument is", zegt Mat Lintern, directeur van MMR Researche Wordlwide. Claims als 'gezond', 'natuurlijk' en 'vrij van kunstmatige kleur-, en smaakstoffen' zijn tot vijf keer meer aantrekkelijk.
Interessant is ook dat een kwart van de consumenten zoekt naar 'lokaal geproduceerde producten' en 19 procent zoekt naar 'fairtrade'. En in 2008 was nog 64 procent van de consumenten van mening dat biologische producten steeds populairder werden, dit is in juni 2010 met 20 procent gedaald. Een kwart denkt zelfs dat biologische producten juist in populariteit afnemen.
In het onderzoek zijn 1000 Britse consumenten betrokken.
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-03-31 Comité gaat toezien op faire vergoedingen in biologische conservenketen
- 2022-03-29 Baltussen verwerkt dit jaar voor het eerst biologische rode kidneybonen van Nederlandse bodem
- 2022-03-02 Auga nieuw bij Amanvida
- 2021-09-29 Het Siciliaanse merk Campo D'Oro sluit aan bij huidige trends
- 2021-09-09 "On the way to PlanetProof is op dit moment dé manier om grootschalige teelt te verduurzamen"
- 2021-06-22 Funghi Valentina nieuw bij Amanvida: verse, biologische champignons uit Bologna
- 2021-05-25 Machandel breidt verder uit
- 2021-04-28 "Uiteindelijk moet iedereen de producten kunnen kopen, anders heeft het hele bio-verhaal niet zo veel zin"
- 2021-02-17 Voedingsmiddelen en fermentaties duurzaam in glas onder vacuüm bewaren
- 2020-10-19 Bonduelle: Zeven beloftes voor duurzame landbouw en gezonde voeding
- 2020-10-09 "20% van de voorraad was binnen 4 uur verkocht dankzij social media"
- 2020-05-01 Akkerbouwers in het Groningse Oldambt beginnen aan bio-erwten
- 2020-04-08 "Wij maken conservering van groenten en fruit mogelijk op een manier die het product ontziet"
- 2020-03-09 Japanse pickle-pers verkrijgbaar in Nederland
- 2019-11-15 Nieuwe vleesvervanger in blik: biologisch, Fairtrade Jackfruit
- 2019-10-24 HAK wil duurzame telers beter betalen
- 2019-09-04 Vernieuwde moestuinjam verkozen tot 's lands lekkerste aardbeienjam
- 2019-06-18 "Onze jam wordt erg goed ontvangen zowel door klanten als door winkeliers."
- 2019-05-08 "Vooral de biologische teelt vindt afzet in de markt van conserven en vegetarische producten"
- 2018-11-16 Biologische rode kool met appel