''Natuurlijk'', ''gezond'' veel aantrekkelijker.

Biologisch op labels trekt Britse consumenten niet perse aan

Slechts 9 procent van de Britse consumenten zoekt actief naar biologische claims op producten. 'Biologisch' staat op gerangschikt op de zevenentwintigste plaats van de vierendertig vaak bekeken claims. Het blijkt dus dat alleen het vermelden van 'biologisch' op het label niet genoeg is, producenten kunnen beter ook andere claims gebruiken waarvan het Britse publiek veel meer onder de indruk is.

"Consumenten vertellen ons dat biologisch als 'merk' geen geweldig verkoopargument is", zegt Mat Lintern, directeur van MMR Researche Wordlwide. Claims als 'gezond', 'natuurlijk' en 'vrij van kunstmatige kleur-, en smaakstoffen' zijn tot vijf keer meer aantrekkelijk.

Interessant is ook dat een kwart van de consumenten zoekt naar 'lokaal geproduceerde producten' en 19 procent zoekt naar 'fairtrade'. En in 2008 was nog 64 procent van de consumenten van mening dat biologische producten steeds populairder werden, dit is in juni 2010 met 20 procent gedaald. Een kwart denkt zelfs dat biologische producten juist in populariteit afnemen.

In het onderzoek zijn 1000 Britse consumenten betrokken.


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven