Sligro neemt producten op in assortiment
MijnBoer-producten vanaf nu landelijk verkrijgbaar
MijnBoer, dat staat voor lekkere, verrassende en duurzame seizoensproducten is drie jaar geleden opgericht als samenwerking tussen boeren in de omgeving van Amsterdam die gezamenlijk hun duurzame producten van hoge kwaliteit via alternatieve afzetkanalen rechtstreeks aan consumenten aanboden. Het assortiment van Mijnboer beslaat een complete groenten- en fruitlijn. De maakrassen komen rechtstreeks van de producent en zijn seizoensafhankelijk. Alle producten worden geteeld met respect voor mens en dier. MijnBoer is een van de innovatieve praktijkprojecten van TransForum.
Binnen Sligro wordt MijnBoer de duurzame lijn van versproducten. Allereerst voor de horecaleveranciers en in 2011 ook voor de retail. Vanaf 2011 wordt MijnBoer het 'Eerlijk en Heerlijk' merk. Dit label vertelt het verhaal achter de producten. In de winkels, op verpakkingen en op internet kunnen klanten met dit label producten selecteren op basis van de criteria biologisch, eerlijke handel, duurzaam en streekproduct. Met ' Eerlijk en Heerlijk' wil men het bijzondere karakter qua smaak, productiewijze en kwaliteit duidelijk maken aan consumenten in de EMTÉ -supermarkten, waar dit merk verkrijgbaar zal zijn en aan de klanten in de horeca.
Marco Duineveld van Mijnboer is enthousiast over de nieuwe samenwerking. "Logistiek gezien was het voor ons niet mogelijk onze producten landelijk te leveren maar dankzij Smeding, kan dit nu wel. Nu kunnen we het motto van MijnBoer 'goed voedsel bereikbaar maken voor iedereen' ook daadwerkelijk realiseren!"
Bron: TransForum
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-30 Lidl tekent voor 35 ha op Logistiek Park Moerdijk
- 2023-03-28 Aldi Süd: bio-aandeel in standaardassortiment bedraagt 15%
- 2023-03-28 Zwitserse bio-voedselverkoop in 4 jaar met 22,5% gestegen
- 2023-03-27 GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- 2023-03-27 Charlotte Van Loock eerste directeur België bij Crisp
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"