Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sligro neemt producten op in assortiment

MijnBoer-producten vanaf nu landelijk verkrijgbaar

Onlangs werd MijnBoer overgenomen door versgroothandel Smeding. Door deze overname kan MijnBoer meer groenten en fruit gaan leveren. Mijnboer zal door Smeding worden gelanceerd als haar duurzame merk op groente en fruit. Smeding is exclusief leverancier van Sligro van groente en fruit.

MijnBoer, dat staat voor lekkere, verrassende en duurzame seizoensproducten is drie jaar geleden opgericht als samenwerking tussen boeren in de omgeving van Amsterdam die gezamenlijk hun duurzame producten van hoge kwaliteit via alternatieve afzetkanalen rechtstreeks aan consumenten aanboden. Het assortiment van Mijnboer beslaat een complete groenten- en fruitlijn. De maakrassen komen rechtstreeks van de producent en zijn seizoensafhankelijk. Alle producten worden geteeld met respect voor mens en dier. MijnBoer is een van de innovatieve praktijkprojecten van TransForum.

Binnen Sligro wordt MijnBoer de duurzame lijn van versproducten. Allereerst voor de horecaleveranciers en in 2011 ook voor de retail. Vanaf 2011 wordt MijnBoer het 'Eerlijk en Heerlijk' merk. Dit label vertelt het verhaal achter de producten. In de winkels, op verpakkingen en op internet kunnen klanten met dit label producten selecteren op basis van de criteria biologisch, eerlijke handel, duurzaam en streekproduct. Met ' Eerlijk en Heerlijk' wil men het bijzondere karakter qua smaak, productiewijze en kwaliteit duidelijk maken aan consumenten in de EMTÉ -supermarkten, waar dit merk verkrijgbaar zal zijn en aan de klanten in de horeca.

Marco Duineveld van Mijnboer is enthousiast over de nieuwe samenwerking. "Logistiek gezien was het voor ons niet mogelijk onze producten landelijk te leveren maar dankzij Smeding, kan dit nu wel. Nu kunnen we het motto van MijnBoer 'goed voedsel bereikbaar maken voor iedereen' ook daadwerkelijk realiseren!"

Bron: TransForum
Publicatiedatum: