Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Enquête klanten Whole Foods Market

Aandeel biologische voeding in boodschappenwagen groeit in VS

Amerikaanse consumenten kopen gestaag meer biologische voedingsproducten. En dit ondanks de onzekere economie, dit blijkt uit een nieuwe enquête die in juni gehouden is.

Uit de jaarlijkse 'Food Shopping Tracker Trends-enquête' die uitgevoerd wordt voor Whole Foods Market, bleek dat bijna 75 procent van de ondervraagden natuurlijk of biologisch voedsel blijven kopen. Uit de enquête bleek verder dat van 27 procent de winkelwagen voor een kwart gevuld is met biologische voeding, vorig jaar was dit nog maar bij 20 procent van de ondervraagden het geval.



En 84 procent van de consumenten erkende dat de prijzen van de levensmiddelen van invloed zijn op het boodschappen doen, 77 procent gaf aan dat de economische situatie hun kook- en eetgewoonten heeft beïnvloed. Van dit aantal gaat 46 procent op zoek naar goedkopere producten, 56 procent zegt meer maaltijden thuis te koken en 26 procent koop voor een hele week in. Meer dan de helft, 59 procent, zegt minder uit eten te gaan.

Uit de enquête bleek ook dat 72 procent niet wil inleveren op de kwaliteit van de levensmiddelen die zij kopen. "Terwijl de economische neergang heeft geleid tot hernieuwde aandacht voor het krijgen van meer waar voor minder geld, is het bemoedigend om te zien dat winkelend publiek niet wil bezuinigen op gezonde, kwalitatief hoogwaardige voeding", aldus Michael Besancon van Whole Foods.

In de enquête zijn 1349 volwassenen tussen 46 en 64 jaar betrokken en 2135 volwassenen van 18 jaar en ouder.

17-08-10