Wessanen richt zich voor groei op 'lichtgroene' consument
Daarnaast is Wessanen met verschillende supermarkten in gesprek over de uitbreiding van het biologische assortiment. "We merken dat supermarkten behoefte hebben aan kennis over biologische producten en het fijn vinden als Wessanen meedenkt over oplossingen", zegt Merckens. "We denken onder meer mee over productcategorieën, maar ook over plaatsing in de winkels." De kennis die het bedrijf heeft opgedaan in zijn andere distributiekanaal, biologische winkels, werkt daarbij als hefboom.
In combinatie met investeringen in innovatie moet meer zichtbaarheid leiden tot autonome groei van het bedrijf. Externe groei denkt het bedrijf te bereiken door Europese spelers in de markt voor biologische 'droge' kruideniers te kopen. Om daarvoor financiële ruimte te scheppen worden Amerikaanse merken als Panos Brands en American Beverage Company afgestoten.
Bron: FoodHolland, Financieele Dagblad, 30-07-10
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-07 "Bijdrage geleverd aan plaatsbepaling biologische landbouw"
- 2023-06-02 EWS Group locatie Oosterhout Skal-gecertificeerd
- 2023-06-02 Feestelijke opening bij bijna 200-jarig familiebedrijf Simon Lévelt in Haarlem
- 2023-06-01 Flevosap viert dertigjarig bestaan met feestelijk actiejaar
- 2023-06-01 Organto boekt eerste kwartaal 9,7% winst
- 2023-05-31 Heerlijkheid Mariënwaerdt verkozen tot meest romantische kasteel
- 2023-05-30 Ramon Alcedo nieuwe directeur van Fairtrasa Peru
- 2023-05-26 FNV stapt teleurgesteld uit IMVO Convenant Voedingsmiddelen
- 2023-05-26 In memoriam Harmen Peters
- 2023-05-24 Koen Regout nieuwe CEO van Brandt & Levie
- 2023-05-19 KoRo haalt 20 miljoen euro extra op bij investeerders
- 2023-05-15 Internationaal Primeur-magazine nu online beschikbaar
- 2023-05-12 "Het mooiste was voor mij de biologische tak"
- 2023-05-11 "Ik verwacht dat de wil om biologisch te eten doorgroeit"
- 2023-05-11 Voets Specialiteiten meldt overname activiteiten Foodelicious
- 2023-05-11 Jeroen Kiers vertrekt als CEO van Ausnutria
- 2023-05-11 Joannusmolen neemt Sore en Love my Veggies over
- 2023-05-10 Twee jubilarissen bij TerraSana
- 2023-05-09 Van Gorp Diervoeders bestaat 100 jaar
- 2023-05-03 Clearspring-oprichter Christopher Dawson wint prestigieuze Outstanding Achievement Award