Wessanen richt zich voor groei op 'lichtgroene' consument

De groei van voedingsconcern Wessanen moet in de toekomst voornamelijk komen van de 'lichtgroene' consument, die zowel biologische als niet-biologische producten koopt maar daarvoor niet ook naar een speciaalzaak wil gaan. Wessanen, producent van onder meer Zonnatura en Whole Earth, gaat daarom flink investeren in de marketing van haar merken. Dat stelde Piet Hein Merckens, algemeen directeur van Wessanen tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers.

Daarnaast is Wessanen met verschillende supermarkten in gesprek over de uitbreiding van het biologische assortiment. "We merken dat supermarkten behoefte hebben aan kennis over biologische producten en het fijn vinden als Wessanen meedenkt over oplossingen", zegt Merckens. "We denken onder meer mee over productcategorieën, maar ook over plaatsing in de winkels." De kennis die het bedrijf heeft opgedaan in zijn andere distributiekanaal, biologische winkels, werkt daarbij als hefboom.

In combinatie met investeringen in innovatie moet meer zichtbaarheid leiden tot autonome groei van het bedrijf. Externe groei denkt het bedrijf te bereiken door Europese spelers in de markt voor biologische 'droge' kruideniers te kopen. Om daarvoor financiële ruimte te scheppen worden Amerikaanse merken als Panos Brands en American Beverage Company afgestoten.

Bron: FoodHolland, Financieele Dagblad, 30-07-10


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.