Label vertelt verhaal achter producten
Sligro Food Group introduceert Eerlijk en Heerlijk-concept in retail- en foodservice
Dit vertelde directievoorzitter Koen Slippens van Sligro Food Group donderdag bij de presentatie van de halfjaarcijfers in Amsterdam. Sligro heeft in foodservice momenteel zo'n 1100 producten die onder de vier genoemde criteria zijn te scharen, in foodretail zo’n 500 producten. Met Eerlijk en Heerlijk wil het bedrijf dit onder een duidelijk label communiceren naar de consumenten in de supermarkten van EMTÉ en de klanten in foodservice. Met name in foodservice is daar volgens Slippens veel behoefte aan. "Onze klanten willen het verhaal achter producten te vertellen. Bovendien worden grote tenders binnen foodservice al gebaseerd op de criteria van Eerlijk en Heerlijk. Soms worden die zelfs opgelegd, bijvoorbeeld bij de catering van ministeries. Ik geloof niet zo in het opleggen van beleid, maar meer in het overtuigen van mensen. Ik denk wel dat het een trend is die echt door gaat zetten, zei het iets minder extreem dan voorheen. Toen had je foute kip of goede kip, nu heb je ook kip met één ster van het Beter Leven-kenmerk."
Het schap in de supermarkt en internet worden belangrijke factoren om het concept Eerlijk en Heerlijk te borgen. Op internet kunnen klanten via de websites van Sligro een eigen selectie maken op basis van de vier criteria. Om een goede beoordeling van A-merkproducten te kunnen geven, maakt Sligro naar eigen zeggen harde afspraken met leveranciers over het aanleveren van informatie over de producten. Het label van Eerlijk en Heerlijk komt eveneens op verpakkingen van het eigen merk en op schapkaartjes bij de betreffende producten te staan.
Bron: LevensmiddelenKrant, 22-07-10
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-30 Lidl tekent voor 35 ha op Logistiek Park Moerdijk
- 2023-03-28 Aldi Süd: bio-aandeel in standaardassortiment bedraagt 15%
- 2023-03-28 Zwitserse bio-voedselverkoop in 4 jaar met 22,5% gestegen
- 2023-03-27 GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- 2023-03-27 Charlotte Van Loock eerste directeur België bij Crisp
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"