Sligro Food Group introduceert voor zowel de retail- als de foodservicetak het concept Eerlijk en Heerlijk. In de winkels, op verpakkingen en op internet kunnen klanten met dit label producten selecteren op basis van de criteria biologisch, eerlijke handel, duurzaam en streekproduct.
Dit vertelde directievoorzitter Koen Slippens van Sligro Food Group donderdag bij de presentatie van de halfjaarcijfers in Amsterdam. Sligro heeft in foodservice momenteel zo'n 1100 producten die onder de vier genoemde criteria zijn te scharen, in foodretail zo’n 500 producten. Met Eerlijk en Heerlijk wil het bedrijf dit onder een duidelijk label communiceren naar de consumenten in de supermarkten van EMTÉ en de klanten in foodservice. Met name in foodservice is daar volgens Slippens veel behoefte aan. "Onze klanten willen het verhaal achter producten te vertellen. Bovendien worden grote tenders binnen foodservice al gebaseerd op de criteria van Eerlijk en Heerlijk. Soms worden die zelfs opgelegd, bijvoorbeeld bij de catering van ministeries. Ik geloof niet zo in het opleggen van beleid, maar meer in het overtuigen van mensen. Ik denk wel dat het een trend is die echt door gaat zetten, zei het iets minder extreem dan voorheen. Toen had je foute kip of goede kip, nu heb je ook kip met één ster van het Beter Leven-kenmerk."
Het schap in de supermarkt en internet worden belangrijke factoren om het concept Eerlijk en Heerlijk te borgen. Op internet kunnen klanten via de websites van Sligro een eigen selectie maken op basis van de vier criteria. Om een goede beoordeling van A-merkproducten te kunnen geven, maakt Sligro naar eigen zeggen harde afspraken met leveranciers over het aanleveren van informatie over de producten. Het label van Eerlijk en Heerlijk komt eveneens op verpakkingen van het eigen merk en op schapkaartjes bij de betreffende producten te staan.
Bron: LevensmiddelenKrant, 22-07-10
Label vertelt verhaal achter producten
Sligro Food Group introduceert Eerlijk en Heerlijk-concept in retail- en foodservice
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-23 Duitsland: Aldi Süd blijft nummer één retailer in biologische producten
- 2022-05-23 Eerste Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-05-19 Migros sluit partnerschap met Bio Suisse
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten