Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Behoefte aan biologische producten

Voorzitter CVAH pleit voor aanbodaanpassing door marktkooplui

De ruim 1000 Nederlandse markten worden momenteel beheerd door gemeenten. De gemeenteraad praat mee en een marktmeester in uniform houdt een oogje in het zeil. ‘Niet meer van deze tijd’ vindt Henk Achterhuis, voorzitter van de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH). Er gaat dan ook het nodige veranderen. Een commerciële inhaalslag die de Nederlandse markten klaar moet maken voor de toekomst.

Als het aan de CVAH ligt wordt de markt niet meer aangestuurd door de gemeente, maar door de marktkooplui zelf. Zij zijn beter in staat om de markt aantrekkelijk te houden en te zorgen voor een goede aansluiting met de klanten. Henk Achterhuis is van mening dat de markt onder meer nog beter in moet spelen op specifieke consumentenbehoeften om de slag tegen supermarkten te winnen. "Durf bijvoorbeeld het aanbod aan te passen. Bij hogere inkomensgroepen is meer behoefte aan biologische- en gemaksproducten. De meest succesvolle markt van Nederland is de biologische markt op de Amsterdamse Noordermarkt. De prijzen daar zijn niet mis, maar ze weten daar heel goed in te spelen op de vraag van de doelgroep binnen de Amsterdamse grachtengordel."

Bron: Distrifood, Het Financieele Dagblad, 21-07-10
Publicatiedatum: