Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ondertekent Convenant Energiebesparing Supermarkten

Plus gaat wandkoelingen en vriesmeubelen afdekken

Plus gaat in alle supermarkten de wandkoelingen en vriesmeubelen afdekken. PLUS ondertekent daarvoor op donderdag 24 juni in de gemeente Olst het Convenant Energiebesparing Supermarkten. Het afdekken van koelingen past binnen de strategie van Plus waarbinnen Verantwoord een van de merkwaarden is. Het streven is dat op 1 januari 2013 minimaal 60 procent van de wandkoelingen in de deelnemende Plus-winkels voorzien zijn van dagafdekking en dat eind 2014 alle wandkoelingen in de Plus-supermarkten zijn afgedekt.

Het afdekken van wandkoelingen past binnen een breder pakket aan energiebesparende maatregelen dat PLUS doorvoert in zijn winkels. Wim Timmermans, directeur Operations van Plus, hierover: "PLUS wil met zijn winkels, distributiecentra en logistiek een bijdrage leveren aan het verminderen van de CO2-uitstoot. Naast permanente dagafdekking van koelingen wordt folie toegepast op de glasdeuren van vriezers en waar mogelijk maken we gebruik van koelinstallaties met CO2, inclusief warmteterugwinning. Hierbij wordt de warmte van de koelinstallaties gebruikt voor de verwarming van de winkel. Ook is de toepassing van LED-verlichting in vriezers en koelingen al bijna standaard geworden. Al met al leveren deze maatregelen een grote winst op voor het milieu, waar we ons als Plus graag voor inzetten."

Plus denkt duurzaam

Verantwoord is een van de merkwaarden van Plus, naast Aandacht, Kwaliteit en Lokaal. Het wordt inhoud gegeven met diverse initiatieven. Naast de maatregelen op de winkelvloer, wordt op het gebied van assortiment gekeken naar een Verantwoorde invulling. Zo heeft Plus er voor gekozen om nog uitsluitend Fairtrade bananen te verkopen, bananen afkomstig van Fairtrade gecertificeerde plantages uit Colombia. Bovendien verkoopt Plus als supermarkt het grootste assortiment biologische producten en heeft Plus recent 100 procent recyclebare draagtassen ingezet. Ook heeft PLUS inmiddels diverse maatregelen genomen om het logistieke proces te optimaliseren waarbij verlaging van CO2-uitstoot centraal stond. Plus heeft daarvoor recent de Lean & Green Award ontvangen; een prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan bedrijven die zich actief inspannen om hun logistieke proces duurzamer te maken.

Bron: UwSupermarkt, 22-06-10
Publicatiedatum: