Concepten Oerbrood en Tarvo vanaf 1 juli afzonderlijk verder ontwikkeld
De ontwikkeling van het Tarvo concept zal vanaf genoemde datum worden gecoördineerd door Bakkersland terwijl de activiteiten rond Oerbrood door Bake Five worden afgehandeld. Oerbrood heeft in de afgelopen 11 jaar veel betekend voor de wijze waarop supermarkten hun aanbod van brood in kwalitatieve zin hebben kunnen opwaarderen, zowel op het gebied van producten (bijvoorbeeld Oer Pompoen en Oer Spelt) als ook door duidelijke keuzes ten aanzien van de posities binnen het broodschap (Biologisch, Kwalitatieve invullingen, Bake Off).
Tarvo koos de laatste 5 jaren voor een eenduidig distributiekanaal, een eigen doelgroep (gezinnen met opgroeiende kinderen) en als eerste voor duidelijke claims, die een goede aansluiting gevonden hebben bij de consument (o.a. plantaardige herkomst, lager zoutgehalte, IKB). Beide concepten hebben de afgelopen jaren ieder een eigen positieve bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de bakkerijsector.
Met de voorgenomen opsplitsing en de directere aansturing kunnen de vele mogelijkheden van de genoemde concepten in de Nederlandse broodmarkt sneller, efficiënter maar bovenal nog krachtiger worden ingevuld. Besturen en directies spreken hun grote waardering uit voor de wijze waarop de coördinatie van genoemde concepten de afgelopen jaren is uitgevoerd door Baker's Basket B.V.
Bron: LevensmiddelenKrant, 08-06-10