Wessanen is verheugd met de benoeming van Han van Nieuwland tot General Manager Wessanen Benelux. Han van Nieuwland neemt per 1 januari de rol van Jeroen Mustert over. Han van Nieuwland (38) werkt sinds 2014 bij Wessanen, waar hij als Sales Director Benelux begon.
Biologisch naar het volgende niveau in de Benelux
“Samen met onze partners heeft Wessanen afgelopen jaren prachtige stappen gezet binnen het supermarkt-, natuurvoedings- en Out Of Home kanaal. Gezamenlijk hebben wij Biologische voeding nog beter onder de aandacht weten te brengen bij de Nederlandse en Belgische consument. Zo zijn we o.a. trots dat inmiddels 16% van de Nederlandse theecategorie biologisch is en ons merk Clipper vrijwel geheel de groei van de theecategorie drijft binnen de supermarkt.
In categorieën waar biologisch voorheen geen rol speelde, hebben we met ons merk Zonnatura, vernieuwing gebracht. De lancering van Zonnatura houdbare, plantaardige zuivel hebben we bijvoorbeeld met Rico Verhoeven groots ondersteund en inmiddels is biologisch 14% van deze categorie.”
“Ook in 2019 zal Wessanen met nieuwe innovaties komen. Met de overname van Abbot Kinney’s brengt Wessanen ook nieuwe elan binnen de categorie plantaardige eetzuivel alternatieven en onder het merk Destination betreedt Wessanen in het natuurvoedingskanaal de koffiecategorie.”
Voor meer informatie: