Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio-boerderijwinkel 't Schop gerestyled

Biologische boerderij ’t Schop uit Hilvarenbeek won met de campagne OVER DE VLOER BIJ DE BOER een restyling van de boerderijwinkel. Op 7 december was de officiële opening van de gepimpte boerderijwinkel. 

Restyling boerderijwinkel

Zowel online als offline kreeg de boerderijwinkel een metamorfose. De huisstijl is compleet vernieuwd, de website is aangepast en ook de uitingen op het erf en via drukwerk zijn veranderd. Daarnaast onderging de winkel zelf een flinke restyling. Het versassortiment ligt nu veel duidelijker in het zicht dan voorheen. De winkel is aangekleed met foto’s van de dieren, waardoor de consument in de winkel gemakkelijker de link ziet tussen de beesten en de producten die afkomstig zijn van de beesten. Koelingen, kratten, stellingkasten en toonbanken die eerst als losse items in de winkel stonden, vormen door middel van een houten afwerking nu een geheel. Ook is het assortiment uitgebreid met cadeauverpakkingen en kant-en-klaar-maaltijden zodat wordt ingespeeld op de groeiende groep consumenten die wel graag boerenproducten wil eten maar niet altijd tijd heeft om zelf te koken. 

Boerderij ’t Schop won in 2017 de campagne OVER DE VLOER BIJ DE BOER. De campagne is een initiatief van het multimediale inspiratieplatform Food Inspiration. Maaike de Reuver, hoofdredacteur Food Inspiration: “Nederland is een van de belangrijkste agrifoodlanden van Europa. We zijn nummer twee exporteur van agri-foodproducten van de wereld. Toch weet de Nederlanders de weg naar de boer vaak niet te vinden. En dat is zonde! Met deze campagne helpen wij de keten te verkorten tussen consument en boer.” Ruim 40 agrarische bedrijven meldden zich aan voor de campagne, waarmee ze kans maakten op een restyling van hun boerderijwinkel.

Het oordeel De jury, bestaande uit Nils den Besten (Den Besten’s Melk), Joris Lohman (Food Hub), Natascha Kooiman (Smaackmakers), Robert Jan Marringa (AgriFood Capital), Peter van de Voort (Remeker), Martijn Rol (Rabobank), Theo Rooijackers (Buitenkans Advies), Hans van Veen (Appèl) en Hans Steenbergen (Food Inspiration), bepaalden de winnaar aan de hand van de aanmeldingen, een mystery-guest bezoek en de presentaties van de boeren tijdens de finaledag. Volgens de jury heeft de winnende boerderij uit Hilvarenbeek een hoge mate van betrokkenheid bij de regio, een grote educatieve functie voor de buurt en werken de eigenaren op diverse wijze samen met andere (boeren)bedrijven en initiatieven. Toch was de boerderijwinkel geen representatief visitekaartje, terwijl de winkel juist een fantastisch visitekaartje en een inspiratieplek kan zijn voor de buurt en voor de gehele agrarische sector in zijn algemeen. En dat is waar Food Inspiration de agrariërs uit de buurt van Tilburg mee heeft geholpen. 

Publicatiedatum: