Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Van plant tot product' - directe handel vanuit Ecuador

Lovechock en Hacienda Palo Santo kondigen partnerschap aan

Door de samenwerking met Hacienda Palo Santo krijgt het vegan chocolademerk Lovechock er een derde generatie biologische cacaoboerderij als partner bij, die jarenlange ervaring combineert met duurzame, innovatieve ideeën. Dit sluit goed aan bij de merkvisie van de vegan chocolade-fabrikant.

Voor het vegan chocolademerk Lovechock is een eerlijke relatie met haar leveranciers en klanten belangrijk. Het merk combineert smaak met duurzaamheid, een bewuste levensstijl en persoonlijk welzijn, dankzij zorgvuldig geselecteerde ingrediënten. Daarom zet het bedrijf sinds de oprichting in 2009 stevig in op directe handel en selecteert het zorgvuldig zijn zakenpartners en toeleveringsketens om de bekende hoge standaard van biologische kwaliteit te garanderen. Ze zijn dan ook bijzonder verheugd deze verreikende samenwerking met Hacienda Palo Santo in Ecuador aan te mogen kondigen.

De familie Saenz.

Van plant tot product – de puurste vorm van chocolade
De samenwerking met Hacienda Palo Santo is voor Lovechock een belangrijke stap en een duidelijke voortzetting van haar engagement voor directe handel. Dit zorgt ervoor dat iedere chocoladeliefhebber kan genieten van de puurste vorm van chocolade, direct vanaf de teelt van de plant tot aan de consumptie. Lovechock noemt deze aanpak 'Van plant tot product', waarmee het merk wil benadrukken dat elk afzonderlijk proces bij de inkoop, productie en verkoop zorgvuldig wordt geselecteerd en gecontroleerd. De samenwerking met Hacienda Palo Santo is dan ook veel meer dan een zakelijke transactie; het is een unie van gedeelde waarden en visies. Lovechock en de familie Saenz, de derde generatie die momenteel de cacaoboerderij runt, zetten zich in voor duurzame, biologische landbouw die het milieu respecteert en verzorgt. De toewijding en het begrip van de familie Saenz op het gebied van biologische landbouw, eerlijke lonen en uitstekende arbeidsomstandigheden sluiten goed aan bij het ethos van Lovechock: duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid. Dankzij de samenwerking met deze ecoboerderij uit Ecuador kan het vegan chocolademerk de biologische cacao rechtstreeks van de boerderij gebruiken voor hun producten. De hacienda draagt zorg voor een intelligente en duurzame oogst en voorbereiding van de cacaobonen voor verdere verwerking. Tijdens de productie is geduld vereist, omdat de combinatie van het fermentatieproces, het natuurlijke drogen van de boon in de zon en het zorgvuldige handmatige draaien de cacao zijn unieke smaak geeft. Het hele proces duurt tussen de 15 en 17 dagen.

Traditionele cacaostreek
De familie Saenz, de eigenaren van Hacienda Palo Santo, heeft een rijke geschiedenis en ervaring in de cacaoteelt. Ze beheren twee boerderijen van in totaal 250 hectare, Naranjal en Cerecita, in het hart van de traditionele en klimatologisch ideale cacaostreken van Ecuador. Deze boerderijen, die kunnen terugkijken op een lange landbouwgeschiedenis, produceren al generaties lang cacao. Meer dan 48 unieke cacaovariëteiten worden hier geteeld en zorgvuldig verbouwd. Deze biodiversiteit is niet alleen een teken van toewijding aan de hoogste kwaliteit, maar ook een bewijs van het rijke cacao-erfgoed van Ecuador. De boerderijen van de familie Saenz zijn biologisch gecertificeerd en volgen consequent duurzame teeltpraktijken. "We zijn elke dag op onze velden, ze zijn praktisch ons thuis", zegt Maria Saenz van het familiebedrijf. "We gebruiken geen chemicaliën, want verontreiniging betekent vernietiging. We kappen geen bomen en we staan geen vissen of jagen toe op ons land. We gebruiken natuurlijke hulpbronnen zoals water op de meest intelligente manier, vangen regenwater altijd op in de reservoirs die we hebben gebouwd en installeren meteorologische stations op elke boerderij om het juiste moment te bepalen om de velden te irrigeren, afhankelijk van het weer", vervolgt Maria.

De familie en hun team gaan al deze uitdagingen elke dag aan en zijn altijd trouw gebleven aan hun principes. Het directe handelsmodel past dan ook uitstekend bij Hacienda Palo Santo. Net zoals Lovechock haar leveranciers zorgvuldig uitkiest, kiest de familie Saenz haar zakenpartners ook zorgvuldig uit. En de twee partners hebben nog iets gemeen: ze zijn er allebei van overtuigd dat traditie en innovatie elkaar niet uitsluiten. En dus doet de familie Saenz onvermoeibaar onderzoek naar nieuwe manieren van telen, kweken en aanpassen aan klimaatveranderingen, terwijl Lovechock nadenkt over nieuwe chocoladecreaties.

Cacaovarianten voor een unieke smaakbeleving
De samenwerking met Hacienda Palo Santo geeft Lovechock toegang tot een breed scala aan cacaovariëteiten, elk met een unieke smaak en aroma, waardoor Lovechock zijn productassortiment verder kan verbeteren en innoveren. De samenwerking zorgt voor een directe link van producent naar consument en garandeert transparantie, kwaliteit en het rijke verhaal achter elke chocoladecreatie. "De samenwerking met de familie Saenz en het team van Hacienda Palo Santo is een absolute verrijking voor ons", legt Adriaan Hoogmartens, General Manager van Lovechock, uit. "We delen niet alleen gemeenschappelijke ethische waarden en een goed begrip van partnerschappen, maar we streven ook naar nieuwe ideeën en innovaties die kunnen worden gecreëerd met cacao en chocolade. We zijn verheugd om de unieke smaken van Hacienda Palo Santo-cacao op de markt te brengen, waardoor we onze positie als leider op het gebied van directe handel en duurzame chocoladeproductie kunnen versterken. Dit partnerschap is een bewijs van de toewijding Lovechock aan het leveren van uitzonderlijke chocoladecreaties met inachtneming van ethische én milieunormen", vervolgt hij.

De magische wereld van Lovechock
Het spreekt voor zich dat deze principes ook gelden voor de nieuwste creaties van Lovechock. "Met de nieuwe 'Cacao Magic-serie' introduceerden we onlangs de eerste veganistische chocolade die qua smaak, textuur, romigheid en zoetheid niet onderdoet voor traditionele eersteklas chocolade - behalve dan dat hij veganistisch, biologisch en op alle vlakken veel bewuster en duurzamer is", aldus Adriaan. De nieuwe 'Cacao Magic-reeks' is verkrijgbaar in zes verschillende smaken. Daarnaast introduceert Lovechock drie nieuwe 'Gifting Bars'. En een fijne bijkomstigheid: De nieuwe 'Cacao Magic-chocoladerepen' hebben een tot 30% lager suikergehalte, de 3 nieuwe smaken in het geschenkassortiment zijn gezoet met kokosbloesemsuiker.

Lovechock zal de cacaoproducten van Hacienda Palo Santo gebruiken voor de productie van zowel de rauwe chocolades als de 'Cacao Magic-lijn' en de twee partners werken ook nauw samen om nieuwe chocoladecreaties te ontwikkelen.

Voor meer informatie:
Lovechock
Asterweg 20 E1
1031 HN Amsterdam
020 7609100
info@lovechock.com
www.lovechock.nl

Publicatiedatum: