Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Landgard Bio presenteert productportfolio op Biofach 2023:

"Coöperatieve biologische teelt en nieuwe ecologische trends"

Landgard Bio liet afgelopen week op de Biofach in Neurenberg zien hoe milieuvriendelijk geteelde biologische producten kunnen profiteren van een sterke coöperatieve marketing, vooral in moeilijke tijden. "De inflatie heeft de biologische sector hard getroffen. Juist daarom was het voor ons des te belangrijker om dit jaar als onderdeel van de gezamenlijke NRW-stand aanwezig te zijn op dé beurs voor biologische levensmiddelen", benadrukt Albert Fuhs, directeur van Landgard Bio GmbH uit Bornheim-Roisdorf.

"We hebben de vier beursdagen intensief gebruikt om ideeën uit te wisselen met producenten en branche-experts, de voordelen van coöperatieve biologische productie te presenteren en nieuwe ecologische trends te ontdekken", vervolgt Fuhs.


Albert Fuhs staat al vele jaren aan het roer van Landgard Bio GmbH.

Op een bescheiden stand op de Biofach presenteerde Landgard een selectie uit het veelzijdige aanbod van biologisch geteelde producten. In gesprekken met Landgard Bio-experts kwamen nationale en internationale vakbezoekers bovendien te weten hoe de producentencoöperatie teeltbedrijven die al biologisch telen of geïnteresseerd zijn in de omschakeling van hun conventionele teelt, optimaal kan ondersteunen.

Tijdens de branche-uitwisseling werd ook aandacht besteed aan trendthema's zoals duurzamere verpakkingsmaterialen of het volledig vermijden van verpakkingen door natural branding. Bij dit innovatieve proces worden producten zoals pompoenen, zoete aardappelen, maar ook mango's, avocado's, gember, sinaasappels of citroenen voorzien van een laserbelettering die extra etiketten overbodig maakt.

Klik hier voor meer informatie.

Publicatiedatum: