"We willen er samen met de afnemers een succes van maken"

Moj: pure bio-limonade uit een klein Gronings dorpje

Tholen – Moj – een opvallende naam voor een frisdrank. "Moi is de alledaagse groet waarmee bewoners van de noordelijke en oostelijke provincies in Nederland elkaar begroeten, maar ook bij het afscheid. Moi wordt uitgesproken als Moj vandaar de keuze voor Moj als Gronings merk, kort en krachtig met een knipoog naar begroeten en afscheid", vertelt Thies Nicolai, die in oktober het team van Moj kwam versterken.

Van links naar rechts: Kruisbessen-Vlierbloesem, Roos-Framboos, Rabarber-Hibiscus en Bosbes-Lavendel.

Het Groningse bio-frisdrankmerk wil de komende jaren verder gaan bouwen, groeien en zoveel mogelijk naamsbekendheid creëren. "We willen mensen enthousiast maken, ambassadeurs en fans creëren. Met onze frisdrank met vergeten fruit kunnen we heel veel doelgroepen bedienen. Denk aan leuke delicatessenwinkels, Boerderijwinkels, natuurvoedingswinkels, horecazaken en bedrijfskantines. Moj is bijvoorbeeld ook verkrijgbaar bij het UMCG in Groningen."

Het Moj proefpakket.

Van origine komt Moj uit het kleine dorpje Baflo. Grietje van der Meulen is de ontwikkelaar achter de recepturen. "Ze is een echt natuurmens, die het leuk vindt om je hier alles over te vertellen. Grietje maakt op biologische kwekerij Heksenketel al jaren jam en siroop van vergeten fruit. Denk bijvoorbeeld aan mispelgelei, een goudbruine vrucht die veel in de Middeleeuwen werd gegeten. Ze heeft ook een heel arsenaal aan frisdranksmaken ontwikkeld. We zijn begonnen met Rabarber&Hibiscus en Kruisbessen&Vlierbloesem. Daar kwamen later nog Roos&Framboos en Bosbes&Lavendel bij. In onze producten combineren we fruit met een bloem. Het is natuurlijk bronwater met een beetje koolzuur voor een lichte bubbel. En we voegen een ieniemienie gehalte aan rietsuiker toe, anders mag het geen frisdrank genoemd worden." Het biologische fruit dat Moj in haar limonade verwerkt is afkomstig uit de regio. We verwerken het fruit/bloemen zelf, daar wordt een siroop van gemaakt en bij Hooghoudt in Groningen ontstaat het totaal product Moj en wordt alles gebotteld.



Nieuwe uitstraling en fles
Sinds kort zit Moj in een nieuwe fles. "We hadden eerst een fles van 330 milliliter. Dit bleek vooral voor de horeca iets te groot. Met een fles van 200 milliliter bestelt de gast sneller een tweede flesje. De oude flesjes hadden we natuurlijk nog op voorraad. Dit zijn nu onze nieuwe drinkglazen geworden. Dit past helemaal in onze duurzame werkwijze. Binnenkort kunnen we deze glazen uitleveren." Thies vertelt ze ook in samenwerking met een lokale kaarsenmakerij oude flesjes vullen met kaarsvet. "Zo hebben we straks voor onze relaties een leuk geschenk met een flesje, een glas en een kaarsje." Er liggen voor volgend jaar ook plannen voor kerstpakketten. 

Moj staat open voor samenwerkingen
Bij Moj vinden ze het belangrijk dat het drankje mooi geserveerd wordt. "We zijn bijvoorbeeld bezig met tafelkaartjes. En het flesje leent zich ook heel goed als bloemenvaasje. Meegeven aan de gast kan dus ook." Moj werkt ook samen met dagbesteding De Scheperij. Zij maken van resthout flessenhouders. "Dit fungeert als een display. We zijn geen Coca-Cola en dat willen we ook niet worden, wel leveren we graag wat unieke POS-materialen aan, zodat we wel goed opvallen. We willen er samen met de afnemers een succes van maken. Daarom staan we ook altijd open voor leuke samenwerkingen."

Voor meer informatie:
Thies Nicolai
Moj
Blauwe Reiger 30
9953 TH Baflo
+31 636157530
thies@mojlemonade.com 
www.mojlemonade.com 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven