Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Spanje

Innovatieprijs voor de biologische en pitloze mini-watermeloen van Anecoop

Bio Bouquet, de pitloze mini-watermeloen van de Spaanse telersvereniging Anecoop, is tot het beste innovatieve product in het segment biologische verse voeding gekozen op de voorbije editie van Organic Food Iberia, een beurs die op 8 en 9 juni is gehouden in het Madrileense congrescentrum Ifema.

De mini-watermeloen heeft een gestreepte schil en dieprood vruchtvlees en weegt tussen de 2 en 3 kilo, wat hem perfect maakt voor huishoudens van één of twee personen.

"Deze miniversie van de watermeloen heeft alle troeven in handen om een van de favorieten van het zomerfruit te worden: hij is verfrissend en erg gezond, caloriearm en is bovendien pitloos. Het is een ras dat, ondanks zijn kleine formaat, verrast met zijn zoete smaak. Bovendien garandeert het merk Bio Bouquet de biologische teelt van dit product", laat de tweedegraadscoöperatie weten.

Anecoop en Solagora, de afdeling die gespecialiseerd is in biologische teelt, hebben als exposerende bedrijven deelgenomen aan de Organic Food Iberia beurs om hun assortiment biologische groenten en fruit, dat zij op de markt brengen onder de merken Bio Bouquet en Solagora, voor te stellen. Daarnaast bracht de telersvereniging ook andere producten mee, zoals onder meer de guacamole ¿Ysi? van Bouquet. "De beurs is ondertussen een belangrijke internationale ontmoetingsplaats geworden voor professionals in de biologische sector. Het is een segment dat in heel Europa groeit en een geweldige toekomst voor zich heeft", schrijft Anecoop.

Anecoop promoot de teelt en afzet van biologische producten als onderdeel van haar engagement om de doelstellingen van de Europese Green Deal te halen. De coöperatie spant zich in om haar beheer op alle gebieden aan te passen aan de eisen die zowel de EU als de VN stellen op milieugebied. Het bewijs hiervan is de toetreding tot het Spaanse netwerk van het Global Compact van de Verenigde Naties.

"Wij en onze partners zijn trots om deze erkenning te ontvangen in het jaar dat we de 30e verjaardag van de Bouquet-watermeloen vieren, die toen een belangrijke innovatie in Europa betekende omdat het de consumptie van dit fruit hertekende. Sindsdien is de Bouquet-watermeloen niet gestopt met groeien in de markt dankzij onze focus op innovatie en leiderschap. Het zijn waarden die ons in staat stellen een gezond, aantrekkelijk en kwaliteitsproduct aan de consument te leveren", besluit Alejandro Monzón, voorzitter van Anecoop.

Voor meer informatie: anecoop.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven