Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
LockBlox IQ Breeze

"24/7 service voor gekoelde versproducten"

Door gebruik te maken van een verkoopautomaat is het mogelijk om de openingstijden van de winkel aanzienlijk uit te breiden en hun omzet te verhogen, zonder extra personeelskosten. "Klanten ervaren dat ook als een verbeterde service. Ze kunnen (online) bestellingen immers ophalen op het moment dat het hen uitkomt; voor of na het werk. Maar ook voor aankopen buiten de reguliere winkeltijden. Voor een spontane BBQ bijvoorbeeld met buren of vrienden op een warme zomeravond", aldus Sander Sciarone en Bjorn Maatman van Innovend.

Met een nieuwe onbemande verkoopmachine komt Innovend tegemoet aan de vraag van ondernemers die hun verkoop buiten openingstijden een boost willen geven. Het Nederlandse bedrijf ontwikkelde voor zijn eigen merk Zuply de LockBlox IQ Breeze, die deze maand wordt geïntroduceerd. De temperatuur in de verkoopvakken is zeer stabiel tussen 0 en 4°C vanuit hygiëneoogpunt en dat is een uitkomst voor de verkoop van gekoelde producten en verse maaltijden.

"Er is gekozen voor een efficiënt cassette-koelsysteem dat werkt met het milieuvriendelijke koudemiddel R290 (propaan). Dat systeem weegt slechts 25 kilo en is snel uit te wisselen wanneer er storing is. Dus een minimale downtime. Daarnaast is de LockBlox IQ Breeze eenvoudig in onderhoud." 

Sensoren
De temperaturen worden met sensoren gemonitord. Via een online portal worden de gegevens bewaard en die zijn later terug te zien. “We kunnen ook een alarm instellen dat afgaat als de temperatuur boven een ingestelde waarde komt. Dan kun je tijdig ingrijpen en hoef je geen voorraad weg te gooien.”

“Het is gelukt om de luchtstroom met variabele kleppen nauwkeurig te sturen”, legt Bjorn uit. “De kolommen zijn voorzien van variabele kleppen waarmee de koude lucht goed door alle vakken kan worden geleid. Hierdoor zijn de temperatuurverschillen tussen de vakken onderling minimaal.”

Nederlands product
Zuply’s LockBlox IQ Breeze wordt geproduceerd in Nederland. Dat geldt voor de hardware en de software. De verkoopautomaat is modulair opgebouwd: er zijn meerdere units te combineren. Hij is leverbaar met drie verschillende vakgroottes, die per unit ook gecombineerd kunnen worden. Het maximumaantal vakken per module is 24.

Sander: “De eerste serie zal met meegeleverde koeling zijn, bovenop de module. Een aanstaande ontwikkeling is de modules te kunnen integreren in een (bestaande) koelcel.” Door meerdere modules met eigen koeling te combineren kunnen ze elk ook op een andere temperatuur worden ingesteld, afgestemd op de producten die verkocht worden.

Design
"De LockBlox IQ Breeze is een compleet nieuw ontwerp, zowel uiterlijk als technisch. Overal is aan gedacht. Er zitten goede, stevige deuren in. Van HR++ glas met Low-E coating, en met een volledig glazen front zodat het er ook nog eens superstrak uitziet.”

De deuren zijn zelfsluitend. Sander: “Bjorn heeft een ingenieus scharniersysteem bedacht waardoor de kracht van de veer instelbaar is, passend bij de grootte en zwaarte van de deur.

Door het aantrekkelijke en moderne design is de LockBlox IQ ook geschikt als vers-uitgiftepunt in kantoren. Al vóór de lancering hebben diverse architecten interesse getoond. De units zijn stijlvol en naadloos in te bouwen." 

Gebruiksgemak en optimale uitlichting
Veel aandacht is bij het ontwerp besteed aan gebruiksgemak en gebruiksvriendelijkheid. “De energiezuinige ledverlichting schiet bijvoorbeeld op groen in de locker van het product dat de klant heeft geselecteerd of als iemand zijn of haar bestelling komt halen”, zegt Bjorn. “Zo helpen we hen snel het juiste vak te vinden.” 

Via een upgade van het ledpakket zijn meerdere kleuren en instellingen mogelijk. Per productsoort bijvoorbeeld of om vers vlees met een licht roze tint beter uit te lichten. Zo is de visuele presentatie van de koopwaar optimaal.

Voor meer informatie
Innovend
www.zuply.eu
info@innovend.eu 

Publicatiedatum: