Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Christine Cortes, BioTropic:

"Goede vraag naar biologisch exotisch kleinfruit"

Als antwoord op de groeiende vraag naar deze producten heeft BioTropic zich twee jaar lang beziggehouden met de ontwikkeling van een specifiek assortiment aan exotisch kleinfruit. “Dit biologische assortiment bestaat uit vijf gespecialiseerde producten: paars passiefruit, pitaya's, physalis, maracuja en Ataulfo ​​en Edward mango's, maar ook papaja’s die per vliegtuig worden vervoerd om onze klanten een ​​optimale versheid te kunnen garanderen. Hoewel de vraag met name in de periode vóór Kerst toeneemt, zijn sommige producten als passiefruit het hele jaar door populair,” vertelt Manager Assortimentsontwikkeling bij BioTropic Christine Cortés.

“Het exotisch fruit komt uit Latijns-Amerika (Ecuador, Colombia) en Afrika (Ghana, Kameroen) van telers die zich 200% inzetten voor een ecologisch initiatief, zeer betrokken zijn bij, gepassioneerd zijn over en trots zijn op hun producten. De telers plukken het rijpe fruit uit de boom en verpakken het vervolgens zorgvuldig. De smaak van het fruit is uitstekend. Met dit in gedachten willen we de telers niet alleen helpen zich verder te ontwikkelen en onze klanten laten zien dat hun producten mooi en goed zijn, maar ook dat ze op een milieuvriendelijke wijze zijn geteeld. We zijn ook altijd op zoek naar nieuwe exotisch fruitsoorten om ons assortiment mee uit te breiden.”

Net zoals dat geldt voor een hele reeks andere wintergroenten, niet-seizoensgroenten en exotische groenten en fruit, geldt ook voor de producten van BioTropic dat er op de markt sprake is van een gebrek aan consumptie. "Van consumptiegebrek is vooral sprake bij klassieke producten als ananas of mango (eigen teelt, jaarrond beschikbaar). We ervaren een vertraging met betrekking tot de afzet ervan. Ondanks deze inkrimping van de consumptieaantallen, blijft het assortiment kleine exotische producten groeien en de afzet toenemen: we hebben klanten in meerdere Europese landen die – net als wij – blij zijn blij met kwaliteit. Onze producten zijn het hele jaar door beschikbaar en volgen de seizoensinvloeden van elke teeltregio."

Voor meer informatie: 
Christine Cortes 
BioTropic 
[email protected]  
www.biotropic.com

Publicatiedatum: