Mathieu Dedecker, Razzle:

"We misten een softdrink met een volwassen smaak"

Tholen - Een volwassen drankje, zo noemen Mathieu Dedecker, Alain De Bruyn en Floris Combes het nieuwe drankje dat ze eind vorig jaar samen op de markt zetten. Razzle combineert kombucha, fruit en kruiden en moet zo een alternatief vormen voor de bekende frisdranken. "De dominantie van cola en sinas is groot, maar er is daardoor ook veel ruimte om iets anders te brengen."

Alain, Mathieu en Floris

Alternatief
"We wilden een natuurlijk product op de markt zetten, dat ook nog eens lekker en gezond is", legt Mathieu uit. Inspiratie voor de nieuwe drank deden de mannen op in de horeca. "Toen we voor corona nog op café konden gaan, zagen we dat je, wanneer je geen zin had in  alcohol, algauw was aangewezen op cola of een andere softdrink die tjokvol suiker zit. We zagen dat daar iets miste. Een softdrink met een wat meer complexe, volwassen smaak. De dominantie van cola en sinas is groot, maar er is daardoor ook veel ruimte om iets anders te brengen."

Zestig versies
Razzle bestaat uit een combinatie van biologische fruitsap, milde kombucha en een kruidige toevoeging. Het drankje is laag in calorieën en heeft geen toegevoegde suikers. Het bevat amper 3,5 gram suiker. "Net zoet genoeg, maar niet té zoet."

Inmiddels zijn er drie varianten uitgebracht. Appel-Citroen-Jeneverbes, Mandarijn-Citroengras en Zwarte bes-Appel-Dragon. Om tot die smaken te komen, werd er veel geëxperimenteerd. "Ik denk dat we wel zestig versies hebben gemaakt voordat we tevreden waren over het resultaat. De smaken moeten voldoen aan waar we voor staan: natuurlijk, gezond en lekker. Geen extreem vreemde combinatie, toegankelijk. Maar het mag wel net wat anders zijn."

Biowinkels
In november 2020 kon Razzle worden gelanceerd. In eerste instantie niet in de horeca, die toen door de coronamaatregelen was gesloten, maar bij biologische winkels. De producten werden succesvol gelanceerd bij onder meer Origin'o, BioVita en Aveve. De horeca is nu de volgende stap.

"De biowinkels zijn voor ons altijd heel belangrijk geweest. Daar ligt onze basis. In de winkels kunnen we ons verhaal goed vertellen. Door het product nu aan de horeca te leveren, willen we meer mensen bereiken. We blijven daarnaast bewust in de bio-sector omdat we geloven dat we daar de bewuste consument kunnen bereiken en verschil kunnen maken naar de toekomst."

Naar Nederland
Mathieu blikt tevreden terug op de eerste fase van het 'razzle-avontuur'. "Het is een boeiende ervaring. Corona zorgde ervoor dat we bewuste keuzes gingen maken. Ons verhaal slaat aan en is relevant. We zien dat steeds meer mensen minder alcohol gaan drinken en op zoek zijn naar een alternatief."

Plannen om naar Nederland uit te breiden liggen er ook. Razzle is in gesprek met Udea om het product in de Nederlandse schappen van Ekoplaza te krijgen. Via Instagram komt regelmatig de vraag binnen of de drankjes ook in Nederland te koop zijn. Tot het zover is, kunnen Nederlandse consumenten de producten bestellen bij de Cubzz-webshop. "We hebben bewust niet zelf een webshop. Wel werken we samen met Cubzz, een organisatie die alle winst schenkt aan kinderprojecten. Verder worden onze producten langzaamaan ook bij andere online shops in het assortiment opgenomen."

Voor meer informatie:
Mathieu Dedecker
Razzle
mathieu@razzle.be
www.nl.razzle.be


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter Instagram

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven