Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

PlayIn Choc overtreft crowdfundingdoelstelling om ethisch merk uit te breiden

Het ethische chocoladebedrijf PlayIn Choc, dat is opgericht om de strijd aan te gaan met onder meer Kinder Surprise heeft ruim € 292.000 opgehaald via crowdfunding.

Het bedrijf werd in 2018 geïntroduceerd door het echtpaar Maya en Dominic Simler, exporteert al naar 30 landen en heeft vestigingen bij 25 distributeurs, evenals bij Ocado. Het is ook in vroege gesprekken met de grote winkelketens in het Verenigd Koninkrijk en andere retailers in het buitenland. In Nederland wordt het merk gedistribueerd door Brandplant.

PlayIn Choc produceert biologische, allergeenvrije chocolade en plasticvrij speelgoed.

Het bedrijf heeft op dit moment (op het moment van publicatie) bijna €399.000 opgehaald bij 245 investeerders op het Crowdcube platform, waardoor het bedrijf wordt gewaardeerd op € 11,5 mln.

Het bedrijf is van plan het geld te gebruiken om te investeren in de productiecapaciteit, het merk en de werknemers om het platform de mogelijkheid tot een verdere schaalvergroting te bieden.

Directeur Dominic Simler: "We zijn aan het crowdfunden om nieuwe merkambassadeurs in te schrijven die van onze producten houden en met ons kunnen deelnemen aan onze groeireis terwijl we kijken naar schaalvergroting op het gebied van marketing en automatisering om ons groeiende aantal distributeurs en klanten wereldwijd te bevoorraden."

PlayIn Choc's speelgoed zijn 3D puzzels van bedreigde dieren, bosdieren, dinosaurussen en konijnen gemaakt van gerecycled en recyclebaar karton en papier. Het maakt ook een assortiment van zijn chocolade voor alle leeftijden, met drie-, vijf- en tiendelige repen en dozen.

De chocolade wordt duurzaam en ethisch gewonnen in Peru en is vrij van kinder-, slaven- en dierenarbeid. Het bevat ook een derde minder suiker dan andere toonaangevende merken in de categorie en is zuivel-, noten- en glutenvrij.

Het bedrijf heeft twee voormalige directieleden van Mondelez International in zijn raad van bestuur: Cesar Melo en Gregory Beardwell.

Van het totaal dat in de Crowdcube-campagne werd opgehaald, werd €292.000 bijgedragen door de huidige bestuursleden en bestaande A-aandeelhouders.

Bron: thegrocer.co.uk 

Publicatiedatum: