Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe handige soepverpakking bespaart 8000 kilo plastic per jaar

De maaltijden en quiches worden door La Coquerie al verpakt in bakjes van 100% gerecyclede petflessen. Vanaf 3 juni introduceert La Coquerie verse soep in zak en reduceert hiermee ruim 8000 kilo plastic per jaar.

Het gebruik van plastic verpakkingen proberen ze bij La Coquerie zoveel mogelijk terug te brengen. Bij de productie van plastic komen namelijk talloze schadelijke stoffen vrij en een groot deel van het plastic wordt niet gerecycled of komt terecht in de natuur.

Duurzaamste duurzame soepverpakking
De nieuwe verpakking is een onderdeel van een groter plan om de meest duurzame en sociale kant-en-klaar maaltijden te ontwikkelen. Dit is al ruim tien jaar de missie van het bedrijf. In de begin jaren teelde medeoprichter Koos Boertjes zelf nog de groente. Tegenwoordig liggen de maaltijden, quiches en soepen bij diverse supermarkten door heel Nederland, en werkt van de La Coquerie samen met lokale (biologische) leveranciers tegen food waste. In Nederland worden de nieuwe soepzakken verkocht bij biologische supermarktketen Odin onder het merk van de Oorsprong.

Nieuwe verpakkingsvorm voor online verzending
Volgens directeur Jan Ros zijn er naast het duurzaamheidsaspect ook nieuwe uitdagingen. Met de opkomst van online verzendingen stellen onze afnemers nieuwe verpakkingseisen. Zo moet de verpakking flexibel waardoor ze beter passen in een boodschappenkrat. Daarnaast moet de verpakking nagenoeg onbreekbaar zijn. Niemand wil tenslotte een boodschappenkrat met een kapotte soepbeker er in. Het online kanaal is de belangrijkste groei pijler voor La Coquerie. Momenteel verkoopt de producent al 43% van de producten via online retailers en het bedrijf verwacht een verdere groei.

Voor meer informatie:
La Coquerie
+31 (0)26 361 89 63
info@lacoquerie.nl
www.lacoquerie.nl

Publicatiedatum: