Per 4 januari 2021 heeft Enrico-Glasbest Bertolli overgenomen van Unilever. De overname betreft, naast andere merkrechten onder de Bertolli licentie, de Europese activiteiten op het gebied van
Pastasauzen, Pesto en Mayonaise. De activiteiten in Olijfolie en Margarines heeft Unilever eerder al verkocht aan respectievelijk Deoleo (2008) en KKR/Upfield (2018). Het merk Bertolli is, evenals
de activiteiten in de Verenigde Staten, sinds 2014 eigendom van de Japanse Mizkan Group.
De omzet van de groep bedraagt na overname ca. 50 miljoen euro op jaarbasis. Er wordt in de transactie geen personeel overgenomen, en geen productielocaties. De productie van de Bertolli-producten blijft plaatsvinden bij bestaande producenten. Om een soepele integratie mogelijk te maken is een overgangsperiode van 6 maanden overeengekomen, waarin Unilever de verkoop en operatie voor Bertolli blijft verzorgen.
Bron: Enrico-Glasbest