Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Introductie i Do! geeft extra glans aan jubileumjaar OFC

"Dit merk is een commitment aan de natuurvoedingsbranche"

Tholen – i Do! Is het nieuwste theemerk van Organic Flavour Company, dat dit jaar haar 40-jarig bestaan viert. Peter van de Steeg geeft aan dat ‘i Do! echt een statement is voor OFC. "Het staat voor een commitment aan onze planeet, aan de natuur, aan onze medemens en aan de natuurvoedingsbranche. i Do! komt niet in de reguliere supermarkt." 

Peter van de Steeg met een grote versie van één van de theeën. 

De lijn bestaat uit 14 verschillende theeën, verpakt in een doosje met 20 builen. Er zijn vier verschillende varianten groene thee bij, evenals een ochtend- en avondthee, een energie- en balansthee en enkelvoudige varianten zoals gember, kamille en brandnetel. Peter: "We gebruiken geen aroma’s, we vertrouwen op de smaak en kracht van de kruiden en specerijen. Onze ingrediënten hebben alleen zon, water en een gezonde bodem nodig. Ze krijgen de tijd om te groeien bij onze leveranciers waarmee we al vele jaren nauw samenwerken."

De eerste contouren van i Do! werden in januari tijdens de Bio-beurs in Zwolle zichtbaar. "Daar hebben we het merk voor het eerst aan de buitenwereld laten zien en dit werd heel goed ontvangen. Het was heel gaaf om in april echt met dit merk naar buiten te kunnen treden. Helemaal door de vele positieve reacties uit de branche. De thee is inmiddels breed verkrijgbaar en de komende tijd gaan we de communicatie richting de consument echt vorm geven."

OFC legt de lat hoog met i Do!, meent Peter. "We blijven doorontwikkelen om de milieu-impact te verkleinen." Ook qua verpakking is OFC kritisch: "Voorlopig is het cellofaan om de verpakking noodzakelijk omdat karton onvoldoende barrière heeft. Als we dit niet gebruiken, gaat er smaak verloren en kunnen we invloeden van buitenaf niet tegenhouden. We kiezen dan natuurlijk wel voor biologisch afbreekbaar cellofaan, herkenbaar aan het kiemplant-logo. En we willen dat ook het labeltje uiteindelijk bij het GFT-afval kan, maar zo ver zijn we helaas nog niet  Concessies aan de kwaliteit van de grondstoffen zullen we nooit doen."

Voor meer informatie:

Daniëlle Hafkamp 
Organic Flavour Company
Turbinestraat 12
3903 LW Veenendaal
0318 519139
retail@ofc.nl 
www.i-do.bio