Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Waitrose: Verkoop van Duchy Organic levert ruim €3,56 miljoen op voor liefdadigheid

Het Duchy Organic-merk van Waitrose heeft meer dan €3,56 miljoen opgeleverd voor liefdadigheidsinstellingen in het jaar dat eindigde in maart 2018.

Dit brengt het totale bedrag dat Waitrose aan liefdadigheidsinstellingen heeft gedoneerd sinds ze in 2009 de samenwerking aan zijn gegaan met Duchy Originals (zoals het toen heette) op €25,5 miljoen.

Het merk werd 29 jaar geleden opgericht door Prins Charles.

De donaties worden overhandigd aan de Prince of Wales's Charitable Foundation en komen voort uit de licentiegelden die Waitrose betaalt voor de exclusieve rechten tot het Duchy Organic merk na aftrek van administratieve uitgaven.

De goede doelen waaraan het geld wordt gegeven zijn onder andere het Duchy Future Farming Programme, dat boeren helpt om duurzamere methodes te ontwikkelen en de Prince's Countryside Fund, dat een betere toekomst wil verzekeren voor de mensen die op het Engelse platteland wonen en werken.

"Het Waitrose Duchy Organic merk heeft opnieuw een uitstekend jaar gehad bij Waitrose en we zijn ontzettend blij dat de verkoop een recordbedrag heeft opgeleverd voor liefdadigheid," zei de directeur van Waitrose, Rob Collins.

Het huidige assortiment van Duchy Organic bevat meer dan 300 producten, waaronder bacon, zuivelproducten, pasta, brood, verse groenten en fruit en bier. De producten worden wereldwijd naar meer dan 30 landen geëxporteerd, waaronder Japan, de VS, Australië en Taiwan.

Bron: The Grocer (Marianne Calnan)

Publicatiedatum: