Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Woolworths komt met concept voor bio-supermarkt in Sydney

Supermarkt Woolworths heeft een winkelconcept, dat gebaseerd is op vers AGF en dat bekend staat als 'De Keuken', voor het Australische Sidney bekend gemaakt. De winkel zal een scala aan biologische groenten en fruit bieden, die gedeeltelijk afkomstig zijn van het lokale bedrijf Green Camel Organic Produce, en biedt flexitarische producten aan als plantaardige burgers, worsten en tofu. Er zullen eveneens een uitgebreid Macro Wholefoods assortiment aanwezig zijn, een bloemist, een sapbar, vers gezette koffie, take-away producten en een eetcafĂ©. 

Rob McCartney van Woolworths: "We weten dat consumenten in dat gebied naar kant-en-klare maaltijden kijken en we wilden een consumentvriendelijk aanbod bieden. We brengen ook nieuwe duurzame initiatieven, een slimmere verpakking en verminderen verspilling door overtollige producten te gebruiken in de fruitbar. Onze karretjes en mandjes zijn ook van gerecycled materiaal gemaakt om verder mee te werken aan een circulaire economie." De winkelkarretjes worden gemaakt van gerecyclede melkflessen en de mandjes van gerecycled zacht plastic. Als deze formule succesvol blijkt te zijn, zullen ze in een breder gebied binnen Woolworths worden ingezet. 

Professor Gary Mortimer van de Queensland universiteit: "Hoewel de prijs zeker een drijvende kracht was achter de groei van de supermarkten, hebben we in recente maanden gezien dat er een verschuiving is naar andere belangrijke aspecten zoals versheid, assortiment, kwaliteit, service en gemak."

Bron: insideretail.com.au 

Publicatiedatum: