Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"Bio-varianten maken het gangbare zuivelmerken lastig"
Uit de top 100 van best verkopende A-merken in Nederland (IRI) blijkt dat zuivelmerken het moeilijk hebben in de Nederlandse supermarkten. Ze lijken niet aan te kunnen haken bij de groei die andere A-merken doormaken. Dit is onder meer te zien aan het feit dat Campina voorbijgestreefd is door Coca-Cola. Dit zou volgens Nieuwe Oogst onder meer komen door het feit dat de gangbare producten van Campina steeds meer concurrentie van de biologische varianten hebben. Zo haalde Arla vorig jaar een omzet van 50,5 miljoen euro (groei van 28,1%). Nieuwe Oogst concludeert ook dat de naam Boerenland onvoldoende werkte bij de natuurbewuste klant en dat het concern daarom de nieuwe naam Campina Biologisch geïntroduceerd heeft (zie dit Biojournaal-artikel).