Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Composteerbare verpakking, twee nieuwe varianten

Vivani-repen in een nieuw kunstzinnig jasje

Tholen - De Vivani-repen zijn in een nieuw jasje gestoken. De nieuwe look werd vorige week door producent EcoFinia op de Bio-beurs in Zwolle geïntroduceerd en uiteraard zal er ook tijdens de BIOFACH (14 tot en met 17 februari) veel aandacht aan geschonken worden. Alexander Kuhlmann gaf aan erg trots te zijn op de nieuwe verpakkingen. "We hebben de hele lijn voorzien van een nieuwe look. Ook zitten de repen nu in een composteerbare NatureFlex-film verpakt. De zwarte randen op de verpakking zijn verdwenen. Dit geeft een meer frisse en artistieke uitstraling. Het is natuurlijk altijd een risico om met een compleet nieuw design te komen, maar de eerste reacties zijn erg positief."


Alexander Kuhlmann in de Vivani-stand op de Bio-beurs 2018 in Zwolle (17 en 18 januari). Naast hem in de display zijn de nieuwe verpakkingen te zien. Op de voorgrond (rechts) één van de oude repen met de zwarte rand.

De nieuwe chocoladekunst 2018

Meer ruimte voor kunst en duurzame waarden. Dit is het doel dat de in Duitsland gevestigde bio-chocoladefabrikant EcoFinia zichzelf dit jaar heeft gesteld. Daarom zijn alle chocoladerepen van Vivani vanaf februari voorzien van een frisser en meer artistiek ontwerp. Dit is dus niet de enige vernieuwing. De verpakking is nu gemaakt van duurzame materialen. Het doel van de herlancering is om een nieuw, jonger publiek te bereiken en aan de eigen ecologische normen te voldoen.



Andreas Meyer, CEO van Vivani is van mening dat innovatie de enige manier is om vooruit te komen in het leven. Vivani is één van de meest succesvolle chocolademerken in de Duitse bio-detailhandel. Het bedrijf exporteert wereldwijd naar meer dan 50 landen. "Vivani combineert kunst en consistentie in het merk en probeert zichzelf keer op keer opnieuw uit te vinden, zonder afstand te doen van oude waarden", vertelt Andreas. De relaunch heeft volgens hem primair esthetische redenen. "Net als een kunstenaar streven we altijd naar nieuwe impulsen. Tegelijkertijd is dit een goede gelegenheid om enkele veranderingen door te voeren, zo zijn we volledig overgeschakeld op ecologische verpakkingen. We moeten laten zien dat de biologische branche altijd in staat is om een trendsetter te zijn, wat ons authentiek en sterk maakt."

Op de nieuwe verpakkingen staan zowel bekende als nieuwe schilderijen van Vivani-kunstenaar Annette Wessel. Kunst komt meer in beeld en de productinformatie is duidelijker zichtbaar dan voorheen. Vivani hoopt met dit nieuwe ontwerp steeds jongere klanten te overtuigen om de chocolade te kopen.


Links één van de nieuwe varianten die binnenkort op de markt komen.

Composteerbare verpakking

Ook de verpakking zelf is dus aangepast. De volledig composteerbare NatureFlex-film vervangt het alluminiumfolie waarin de Vivani-repen voorheen verpakt waren. "Dit materiaal biedt optimale productbescherming en heeft bijna dezelfde eigenschappen als PET-folie en aluminiumfolie, maar is gemaakt van duurzame houtvezels", vertelt Andreas. Dit materiaal kan bij het huishoudelijk compost. De papieren omhulsels zijn FSC-gecertificeerd en bedrukt met minerale olievrije drukinkten. Een andere innovatie is de klimaatneutrale productie. Sinds de herfst van vorig jaar compenseerst EcoFinia's productiepartner, chocoladefabrikant Weinrich, alle CO2-emissies die worden uitgestoten in de chocoladeproductie via het klimaatproject Projekt Togo.

Twee nieuwe repen

In de loop van de herlancering zullen de 'Rice Choc' en 'Caramel Crème' en de vegan variant 'Rice Choc Couverture' uit het assortiment verdwijnen. Deze varianten worden vervangen door twee nieuwe creaties. Ook zullen enkele repen uit het bestaande assortiment aangepast worden. De twee nieuwe creaties zullen zijn: 'Latte Macchiato Praliné' en 'Milk Caramel Pink Salt of Maras - with coconut blossom sugar'.

Voor meer informatie:

Alexander Kuhlmann
EcoFinia GmbH
Erinstr. 18
D-44575 Castrop-Rauxel
+ 49 (0)2305 33030
kuhlmann@iChoc.de
www.ichoc.de