Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Zeker ruimte in de markt voor niches als deze"

Biologische vegan winkel lonkt voor Goudse binnenstad

Tholen – Het ontbreekt nog veel kleine en middelgrote steden aan winkels waar consumenten met een voorliefde voor de biologische én veganistische lifestyle terechtkunnen. Was getekend: Marleen Schrijvers. De eigenaresse van de biologische webshop Your Foodprint wil daar verandering in brengen en hoopt om die reden voor het eind van het jaar een fysieke winkel met lunchroom te openen in de historische binnenstad van Gouda. "Er is zeker ruimte in de markt voor niches als deze. Duitsland, waar deze productcombinaties al veel langer hand in hand gaan, is daar wel het toonbeeld van."



De snelheid waarmee supermarkten het biologische domein bestormen brengt veel kleine biowinkeliers aan het wankelen. Marleen zet haar uitgebreide combinatie-aanbod biologische én veganistische producten echter duidelijk onderscheidend in de markt. "In de winkel weet de consument straks meteen dat alle producten aan hun beide voorwaarden voldoen. Het voorwerk is al gedaan en mijn producten liggen voor het oprapen. Probeer in een willekeurig supermarktschap maar eens een vergelijkbaar product terug te vinden. Dat vraagt nog om heel wat uitzoekwerk. In dat opzicht biedt mijn winkel toch een hoop gemak."

Door Gouda een groene plek erbij te geven, wil Marleen het veganisme breder onder de aandacht brengen. Net als in haar huidige webshop wil de eigenaresse biologische melk-, vlees- en kaasvervangers, chocolade, koekjes, sauzen, conserven en ook non-food artikelen aanbieden. "Met een bezoek aan Your Foodprint draag je daadwerkelijk bij aan een groene voetafdruk", besluit ze. 



Om de inrichting en aankleding van de winkel te bekostigen en nieuwe apparatuur aan te schaffen, is Marleen een crowdfundingsactie gestart. Via het platform CrowdAboutNow heeft ze in een week tijd al ruim 60 procent van haar streefbedrag (25.000 euro) opgehaald.

Voor meer informatie: