Hoe Google Love My Veggies en Joannesmolen samenbracht

De zussen Kelly Rietbroek en Kim de Gast zijn allebei moeder en succesvol ondernemer. Een jaar geleden zetten ze een lijn met gezonde babysnacks op, onder de naam Love My Veggies. Nu zijn de snacks in verschillende supermarkten te koop. Alle producten van Love My Veggies zijn biologisch. Hoe verliep het certificeringsproces, en waarom de keuze voor biologisch?

Toen Kelly's oudste zoontje nog baby was, wilde ze hem graag gezonde en biologische babysnacks geven. "In Nederland was dit haast niet te krijgen, daarom importeerde ik ze uit het buitenland. Toen mijn zus Kim ook een baby kreeg, liep ze tegen hetzelfde probleem aan", aldus Kelly. De zussen besloten dit gat in de Nederlandse markt zelf te gaan vullen. "Wij willen een zo gezond mogelijke keuze bieden. Én we willen biologisch bereikbaar maken. Je kind is je kostbaarste bezit. De prijs moet niet bepalen of je wel of geen goede producten kunt kopen voor je kindje", vult Kim aan.

Samenwerking

"We googelden naar fabrieken in Nederland die biologische snacks maken en die dat voor een private label doen. We namen contact op met Joannusmolen en daar werd ons idee heel goed ontvangen", vervolgt Kim. Al snel zaten zij en haar zus bij Joannusmolen, producent van biologische voeding, aan tafel. Er ontstond een vruchtbare samenwerking en sinds begin dit jaar liggen de Snoepsterren en de Minimuesli van Love My Veggies in de winkel. "Het lijkt wel of iedereen erop zat te wachten", zegt Kelly.

Keukentafel

De producten van Love My Veggies gaan vanuit de fabriek meteen door naar de supermarkten. "Maar als bedrijf word je gecertificeerd en daarvoor hebben we veel moeten uitzoeken", aldus Kelly. Informatie over biologische certificering vonden ze op de website van Skal Biocontrole. "Maar toch kostte de certificering ons veel tijd. We hadden verwacht dat het sneller zou gaan, maar zoiets heb je niet in een week voor elkaar." Toen de checklist was afgewerkt, kwam er voor de toelatingsinspectie een inspecteur bij Kim thuis. "Aan de keukentafel werden de verpakkingen bekeken en alle processen doorgenomen". Met succes. En ondertussen zijn Kelly en Kim alweer volop bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten. "We willen hét merk worden voor gezonde kinderproducten."

Elke maand introduceert Skal een nieuw gecertificeerd bedrijf op haar website middels een kort interview.

Voor meer informatie: www.skal.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven