Simon Lévelt presenteert vernieuwde winkelformule

"Winkelier neemt de klant mee op avontuur"

Tholen - Simon Lévelt heeft afgelopen zaterdag 9 september de vernieuwde winkelformule gepresenteerd. In de winkel aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam kon men een kijkje komen nemen in de - letterlijke - proefwinkel van de nieuwe formule. "De opening was drukbezocht, dat is een goed teken. De klanten vonden het erg leuk dat ze veel konden proeven en ook zelf aan de slag mochten gaan. In al onze winkels komt in de toekomst het proeven en beleven centraal te staan. De winkelier gaat als gids fungeren die de klant meeneemt op avontuur. De klant kan zelf experimenteren, leren over nieuwe zetmethoden, proeven en ervaren. Om zo uiteindelijk meer over de wereld van koffie en thee te ontdekken en kennis te maken met nieuwe smaken."



Het toevoegen van beleving aan de winkel is volgens Sanne essentieel in de huidige tijd. "Interactie is heel belangrijk, het moet voor de klant een voordeel hebben om naar de winkel te gaan in plaats van de thee of koffie online te kopen. Dan moet je iets extra's bieden. Op een prominente plaats in het midden van de pilotwinkel staan twee proefbalies. Dat is echt de blikvanger van de winkel. Daaromheen staan de koffiesilo's en voorverpakte producten. De focus ligt op het midden van de winkel, daar gebeurt van alles."



Het gaat volgens Sanne om een proefperiode van ongeveer een jaar. "We hebben er bewust voor gekozen om vóór de feestdagen te starten, dan zien we meteen of het winkelontwerp ook in die drukke periode goed werkt. En aan de hand van deze pilotwinkel gaan we ook onze andere winkels uiteindelijk verbouwen naar de nieuwe stijl."



Simon Lévelt heeft momenteel 45 winkels. Het bedrijf is ook heel actief in duurzame handel in thee en koffie. Sanne vertelt dat het biologische aandeel nog altijd toeneemt. "Biologisch is altijd al een belangrijk onderdeel van Simon Lévelt geweest. We proberen zoveel mogelijk biologische producten in te kopen. Daar blijven we ons ook op richten. Het aandeel is de laatste jaren dan ook alleen maar verder toegenomen. Op dit moment is circa 80% van de thee biologisch en circa 50% van de koffie. Bijna 100% van de koffie is gecertificeerd, maar dat kunnen ook andere duurzame keurmerken zijn zoals UTZ, Rainforest Alliance en Fairtrade. Van onze thee is 80% gecertificeerd."


Voor meer informatie:

Sanne Sips
Simon Lévelt
A. Hofmanweg 3
2031 BH Haarlem
023 5122522
s.sips@simonlevelt.com
www.simonlevelt.com

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven