
Het toevoegen van beleving aan de winkel is volgens Sanne essentieel in de huidige tijd. "Interactie is heel belangrijk, het moet voor de klant een voordeel hebben om naar de winkel te gaan in plaats van de thee of koffie online te kopen. Dan moet je iets extra's bieden. Op een prominente plaats in het midden van de pilotwinkel staan twee proefbalies. Dat is echt de blikvanger van de winkel. Daaromheen staan de koffiesilo's en voorverpakte producten. De focus ligt op het midden van de winkel, daar gebeurt van alles."

Het gaat volgens Sanne om een proefperiode van ongeveer een jaar. "We hebben er bewust voor gekozen om vóór de feestdagen te starten, dan zien we meteen of het winkelontwerp ook in die drukke periode goed werkt. En aan de hand van deze pilotwinkel gaan we ook onze andere winkels uiteindelijk verbouwen naar de nieuwe stijl."

Simon Lévelt heeft momenteel 45 winkels. Het bedrijf is ook heel actief in duurzame handel in thee en koffie. Sanne vertelt dat het biologische aandeel nog altijd toeneemt. "Biologisch is altijd al een belangrijk onderdeel van Simon Lévelt geweest. We proberen zoveel mogelijk biologische producten in te kopen. Daar blijven we ons ook op richten. Het aandeel is de laatste jaren dan ook alleen maar verder toegenomen. Op dit moment is circa 80% van de thee biologisch en circa 50% van de koffie. Bijna 100% van de koffie is gecertificeerd, maar dat kunnen ook andere duurzame keurmerken zijn zoals UTZ, Rainforest Alliance en Fairtrade. Van onze thee is 80% gecertificeerd."

Voor meer informatie:
Sanne Sips
Simon Lévelt
A. Hofmanweg 3
2031 BH Haarlem
023 5122522
s.sips@simonlevelt.com
www.simonlevelt.com