Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Unilever neemt Pukka Herbs over

Unilever maakte vanochtend bekend Britse theefabrikant Pukka Herbs over te nemen. Het concern maakte daarbij geen financiële details bekend. Pukka is een snelgroeiende biologische theeproducent met een jaaromzet van circa 33 miljoen euro en groeide qua omzet het afgelopen jaar met zo'n 30 procent. Unilever spreekt over een noodzakelijke overname om het 'hiaat' in haar theeportfolio op te vullen.



Pukka Herbs werd in 2001 opgericht door Tim Westwell en Sebastian Pole. Sinds de begindagen zijn alle theeën 100 procent biologisch geweest. Volgens Euromonitor 2016 is Pukka de snelstgroeiende biologische theeproducent ter wereld. Marktonderzoeksbureau Nielsen raamt de markt voor kruiden- en fruittheeën en groene thee op 1,6 miljard euro.

"Pukka hanteert sterke waarden die een mooie synergie opleveren met ons eigen duurzame groeiplan. Op strategisch, filosofisch en cultureel vlak voelen we ons sterk verbonden", aldus Kevin Havelock, directeur van Unilevers Refreshment-afdeling. "Pukka is een premium speler in de biosector en we hopen met deze overname nog meer consumenten hiermee kennis te kunnen laten maken."

Tim Westwell, medeoprichter van Pukka: "Vanaf dag één was onze missie om mensen in aanraking te laten komen met de kracht van planten en kruiden. Zestien jaar later en 1,5 miljard theezakjes verder bevinden we ons op een omslagpunt." Zijn compagnon Sebastian Pole vult daarop aan: "We kozen voor Unilever vanwege hun bereik en duurzaamheidsvisie. Pukka blijft 100 procent biologisch en fair trade. Net als nu, zal ook in de toekomst 1 procent van de omzet worden gedoneerd aan (ecologische) liefdadigheidsinstellingen."

Bron: Unilever
Publicatiedatum: