Jelle Schmidt van JetDrinks:

"Natuurlijke dorstlesser smaakt naar meer"

Tholen – Nu het kwik in sommige delen van het land weer is gestegen tot tropische temperaturen, stromen ook de terrasjes weer vol. Daar is steeds meer ruimte voor biologische dorstlessers. "We merken al jaren een stijgende lijn in onze afzet. Het aanbod ginger ales, tonics en bitter lemons neigt steeds meer naar biologisch. In zoverre dat een aantal landelijke spelers overwegen hun traditionele gangbare merken te vervangen door biologische", vertelt Jelle Schmidt, mede-oprichter van JetDrinks.
 


De drankengroothandel streeft er naar om zoveel mogelijk producten biologisch aan te bieden en levert momenteel veel aan foodservice, waaronder veel koffiecorners. "We krijgen dagelijks aanvragen van nieuwe klanten. Veel van hen willen zich from scratch profileren met kwaliteitsproducten. Dat vinden ze niet bij de grote namen. Royal Club en Schweppes mogen dan wel de smaak van gember hebben, in het biologische Naturfrisk zit er ook daadwerkelijk gember in. Het kwaliteitsverschil is gewoon heel groot. Men is bewust op zoek naar natuurlijke producten. Dat zit in het product zelf, niet in de marketing eromheen", besluit Jelle.

Hij verwacht dat de groei in het hele drankenassortiment de komende jaren zal doorzetten. Ook ziet Jelle dat natuurlijke zoetstoffen in dranken bezig zijn aan een opmars. Niet in suikervervangers pur sang, zoals stevia, maar in kruiden en specerijen met een uitgesproken zoete smaak, waarbij het gebruik van suiker gereduceerd of volledig uitgebannen kan worden.

Voor meer informatie:
jelle@jetdrinks.nl
www.jetdrinks.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven