Omzet biovoeding stijgt hard in VK
Britse consument vindt kwaliteit belangrijker dan prijs
Zo heeft supermarktketen Tesco de omzet van bioproducten het afgelopen jaar met 15 procent zien toenemen. Thuisbezorgdienst Ocado rapporteert een omzetstijging van 16 procent in 2016. Waitrose, de eerste supermarkt in het Verenigd Koninkrijk dat biologische producten verkocht in de jaren '80, spreekt over jaarlijkse groeicijfers van om en nabij 5 procent. De groei is te zien in alle sectoren, niet alleen groenten en fruit. Biologische vis, zuivel en droge kruidenierswaren doen het relatief goed.
Adrian Blackshaw, lid van het Organic Trade Board, ziet dat de biosector volwassener is geworden: "De beschikbaarheid en de prijs waren toch altijd de knelpunten om voor bio te gaan. Dat is nu verleden tijd". Een woordvoerder van Tesco ziet dat de jaarrond beschikbaarheid van een hoge kwaliteit biologische voeding zeker heeft bijgedragen aan de omwenteling.
Bron: The Guardian