Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Zweden: discounter Netto focust op biologisch
De discountketen Netto gaat zich meer richten op biologische producten. De keten heeft in Zweden een nieuw biologisch assortiment geïntroduceerd, terwijl het bedrijf in Denemarken een wedstrijd met biologische producten als thema is begonnen. Netto introduceert dit jaar een nieuw biologisch huismerk onder de naam Go Eko (Go Organic). De keten wil hiermee inspelen op de groeiende populariteit van bioproducten in Zweden. In 2015 kwam de omzet in Zweden van biologische producten neer op 2,2 miljard euro, wat jaar op jaar een toename is van 39%. Het aandeel aan bioproducten in de Zwitserse supermarktsector kwam neer op 7,7%, wat jaar op jaar een toename is van 2,1%.